دارالقرآن موقوفی شهدای شهر شاندیز می‌تواند ۱۰۰ هزار حافظ قرآن تربیت کند

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی خاموشی در مراسم گشایش دارالقرآن موقوفی شهر شاندیز گفت: تربیت ۱۰۰ هزار حافظ قرآن کار زمان بر است ولی باید چشم اندازی ترسیم شود تا به این موضوع برسیم.

به گزارش رسامدیا،حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی خاموشی در مراسم گشایش دارالقرآن موقوفی شهر شاندیز گفت: تدوین چشم‌انداز، راهبردها، اقدامات و مجموعه این موارد در کنار هم می تواند این مرکز قرآنی را به یک مرکز قرآنی فعال تبدیل کند.
وی ادامه داد: دارالقرآن می‌تواند محیط پیرامونی را رها نکند، مدرسه ها را رها نکند و به نحوی فعالیت نماید که مدارس به این مکان علاقه‌مند شوند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تاریخچه فعالیت های قرآنی، قرائت قرآن و حفظ قرآن در خراسان رضوی گفت: این موارد جزو امتیازات و افتخارات قابل اعتماد و قابل اعتنا در کشور است که باید هم از این ظرفیت و همچنین از ظرفیت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) به خوبی استفاده شود.
وی افزود: جلسات قرائت قرآن در خراسان رضوی باید در دارالقرآن شهر شاندیز برگزار شود و در این مکان جلسات تفسیر نخبگان و تفسیر متوسط برای خانواده ها، تفسیر موضوعی و کرسی‌های پژوهشی مختلف در مسائل قرآنی برپا گردد.
حجت‌الاسلام و المسلمین خاموشی ادامه داد: تدوین چشم انداز و سیاست کاری مهم است و باید یک مرکز اسناد اعم از عکسها و جشنواره ها شکل گیرد و اجرای برنامه ها و تولیدات آثار فرهنگی و هنری قرآنی در آن به صورت مستمر انجام شود.
وی گفت: آموزش هنرهای قرآنی از قبیل تهذیب، خط، رسم الخط یا آواشناسی قرآنی در قرائت قرآن، آهنگ های قرآن به صورت جدی باید در این دارالقرآن دنبال شود.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور افزود: این دارالقرآن می‌تواند ۱۰۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی تربیت کند، البته این عدد رقم اندکی نیست و ما به این عدد در صحنه ملی هنوز نرسیدیم.
وی ادامه داد: در خطه ای که منسوب به رهبر معظم انقلاب است، تربیت ۱۰۰ هزار حافظ قرآن کار زمان بر است ولی باید چشم اندازی ترسیم شود تا به این موضوع برسد.
حجت‌الاسلام و المسلمین خاموشی با اشاره به دارالقرآن موقوفه قرآنی شهدای شاندیز گفت: در میان موقوفات یکی از نیات بسیار راوی و بلند، نیت برای توسعه فرهنگ قرآن می‌باشد و باعث افتخار است که این نیت در این نقطه از خاک جمهوری اسلامی ایران و در جوار عزت طاهرین، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) انجام شده است.
دارالقران موقوفی شهدای شهر شاندیز از مجموعه ۲۱ طرح وقفی است که به مناسبت دهه وقف در خراسان رضوی افتتاح شد.

→ خواندن مطلب قبلی

بیش از دو هزار بقعه متبرکه می تواند به برگزاری محافل قرآنی اختصاص یابد

خواندن مطلب بعدی ←

امکان تسهیل قوانینی که مانع سوددهی موقوفات می‌شود، وجود دارد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + پانزده =