مهدی پندار عنوان کرد؛
راه‌اندازی صندوق پژوهش فناوری در سازمان اوقاف

مهدی پندار با اشاره به فعالیت سازمان اوقاف در حوزه دانش‌بنیان گفت: یکی از اقدامات سازمان، راه‌اندازی صندوق پژوهش فناوری است که با اعتبار 30 میلیارد تومان آغاز شده و با سهام‌داری موقوفات به بیش از 150 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش رسامدیا، مهدی پندار، معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی متمرکز هفت پروژه موقوفه در بافت تاریخی گرگان اظهار کرد: 13 استان در کشور درگیر پروژه‌های بافت فرسوده هستند که یکی از این استان‌ها گلستان است  که امروز 15 پروژه با اعتبار 12 میلیارد تومان  در این استان به بهره‌برداری رسید.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: در اوقاف با حل مسائل شرعی و موضوعات وقف و اجرای مومنانه نیات واقفان نسبت به افزایش بهره وری موقوفات اقدام کردیم و براساس آن شاهد افتتاح پروژه های زیادی در استان خواهیم بود که در استان گلستان در این زمینه بیش از 200 میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

پندار بیان کرد: سازمان اوقاف از حوزه اجاره‌داری به سمت مشارکت و سرمایه‌گذاری حرکت کرده است و یکی از پروژه‌های خیلی مهم که در استان افتتاح می‌شود موضوع دامداری دام سنگین است.

وی ابراز داشت: این دامداری ایستگاه تولید گوساله ممتاز با ظرفیت یک هزار و 500 راس دام مولد است و امیدواریم در قالب شرکت مشترک زیر مجموعه اوقاف با همکاری موسسه ابن سینا که زیر مجموعه جهاد دانشگاهی فعالیت می کند  نسبت به تکنیک انتقال جنین گوساله های ممتاز اقدام شود.

معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: اوقاف و امور خیریه  115 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این پروژه انجام داده است.

پندار تأکید کرد: در حوزه دانش‌بنیان چند حوزه فعالیت می‌کنیم و یکی از اقدامات ما راه‌اندازی صندوق پژوهش فناوری بود که با اعتبار 30 میلیارد تومان آغاز شده و با سهام داری موقوفات به بیش از 150 میلیارد تومان رسیده است.

وی گفت: اوقاف به صورت مستقیم سهام‌دار 12 شرکت دانش‌بنیان شده است که در حوزه صنایع الکترونیک، بهداشت و سلامت، در حوزه دام و انتقال جنین گوساله و در حوزه نفتی، این شرکت‌ها فعالیت می‌کنند.

→ خواندن مطلب قبلی

حاج‌حسین ملک نقطه عطف تاریخ ایران در ثبت و ضبط فرهنگ است

خواندن مطلب بعدی ←

توزیع ۵۰۰ هزار بسته حمایتی با هدف حمایت از نیازمندان در ایام هفته بزرگداشت بسیج

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + دوازده =