مریم سعیدی:
مرحله ملی مسابقات حفظ قرآن میان اقلیت با محفوظات مطلوب برگزار شود

داور حسن حفظ چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش بانوان گفت: خوب است در همه مسابقات، غربالگری اولیه قوی‌تر انجام شود و تعداد متسابقان اندکی را در مرحله ملی داشته باشیم و میان اقلیتی که حفظشان در حد مطلوبی است، مسابقه را برگزار کنیم.

به گزارش رسامدیا،  مریم سعیدی، داور حسن حفظ چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش بانوان، با بیان اینکه در این دوره با وجود اینکه مسابقات حضوری برگزار نمی‌شود و به نظر می‌رسد باید استرس متسابقان کمتر باشد، اما اینگونه نیست، گفت: توقع می‌رود که تلاوت‌ها خیلی بهتر باشد، اما این را شاهد نیستم. اضطراب شرکت در مسابقه ذاتاً در افراد وجود دارد و برگزاری غیرحضوری مسابقات خیلی تلاوت‌ها را ارتقا نداده است.

سعیدی ادامه داد: امسال در هزینه‌ها صرفه‌جویی شده، سطح خیلی از متسابقان نیز واقعاً در حدی نیست که بخواهند چند روز از خانواده جدا شوند و در جای دیگری مسابقه بدهند، این موضوع هیچ نفعی برایشان ندارد، حد نصاب‌های لازم را ندارند. خوب است در همه مسابقات، غربالگری اولیه قوی‌تر انجام شود و تعداد متسابقان اندکی را در مرحله ملی داشته باشیم و میان اقلیتی که حفظشان در حد مطلوبی است، مسابقه را برگزار کنیم.

وی گفت: با تلاشی که دست‌اندرکاران انجام داده‌اند، چند سالی است که حفظ کل بانوان وارد عرصه مسابقات بین‌المللی شده است، البته به خارج از ایران نمی‌توانیم نماینده‌ای بفرستیم، چون این محدودیت را داریم که تلاوت بانوان را نباید آقایان گوش بدهند. می‌توان در ایران مسابقات را با رعایت احکام دینی و مذهبی برگزار کنیم و حتی الگوی کشورهای دیگر نیز باشیم.

→ خواندن مطلب قبلی

امکان رقابت بانوان در مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن فراهم شود

خواندن مطلب بعدی ←

بیش از 2 هزار نفر موفق به دریافت جوایز طرح تشویقی حافظان قرآن شدند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =