رونمایی از نخستین وقف هسته‌ای کشور پس از ترور شهید فخری‌زاده

واقف خیراندیش روستایی، اراضی خود را به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال با نیات توسعه و تحقیق علمی در پارک علم و فن‌آوری با اولویت انرژی هسته‌ای وقف کرد.

به گزارش رسامدیا، مراسم رونمایی از 4 وقف جدید با نیت تحقیقات علمی انرژی هسته‌ای که پس از شهادت شهید محسن فخری‌زاده توسط واقف خیراندیش حاج علی محمدپور در چمستان نور صورت گرفت، با حضور حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام حاجی‌زاده امام جمعه چمستان، علی شادمان فرماندار شهرستان نور و سایر مسئولان شهرستانی در مصلای نماز جمعه چمستان برگزار شد.

واقف خیراندیش حاج علی محمدپور ساکن روستای شیرکلا از توابع بخش چمستان شهرستان نور یک واحد منزل مسکونی با زمین اطراف، دودانگ از 6 دانگ یک کارخانه شالیکوبی، یک هکتار زمین مزروعی و یک هکتار زمین مزروعی در بافت روستا را جمعاً به ارزش بیش از 300 میلیارد ریال با نیات مذهبی، عام‌المنفعه و توسعه و تحقیق علمی در پارک علم و فن‌آوری با اولویت انرژی هسته‌ای وقف کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در این مراسم اظهار کرد: بر اساس آیه ۱۱ سوره توبه کسی که مال خود را وقف می‌کند در واقع خداوند خریدار مال وی خواهد بود.
حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی با بیان اینکه در مازندران موقوفه‌هایی با ۷۰۰ سال قدمت وجود دارد که نام آن افراد هنوز هم بعد از این همه سال ماندگار است، افزود: موقوفه محمدباقر تاجرساروی یکی از موقوفات مهم استان به‌شمار می‌رود که بر اساس نیت واقف از عواید آن دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن، ام‌آرآی، دستگاه‌های نوزادان نارس، دیالیز و شیمی درمانی برای بیمارستان امام خمینی (ره) ساری خریداری شده و تنها چیزی که انسان باقی می‌ماند فعالیت‌های خیر اینچنینی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خصوصیات شهید فخری‌زاده بیان کرد: در دیدارهایی که با شهید داشتم آنقدر ادب، بزرگی و متانت در رفتار و کردار خود داشت که شهادت، بالنده چنین مقامی بود.

→ خواندن مطلب قبلی

اجرای مرحله هشتم توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان در قالب طرح شهید سلیمانی

خواندن مطلب بعدی ←

سیستان و بلوچستان؛ تنها استان غایب در مسابقات سراسری قرآن

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =