آشنایی با شرکت‌کنندگان در اولین روز از مسابقات سراسری قرآن

در اولین روز از مسابقات سراسری قرآن، شرکت‌کنندگانی از استان‌های اصفهان، بوشهر، ایلام و آذربایجان غربی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

به گزارش رسامدیا، در نخستین شب از چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه، دافعیان، شرکت‌کننده رشته ترتیل از استان اصفهان، سیدمهدی بنی‌هاشمی، حافظ ۲۰ جزء از استان اصفهان، محمد جماله، نماینده رشته قرائت تحقیق از استان بوشهر، محمدمهدی انگالیان، شرکت‌کننده رشته ترتیل از استان بوشهر و محمدرضا هوری، شرکت‌کننده رشته ترتیل از استان ایلام، از جمله معلم‌های شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم بودند.

همچنین علیرضا سلامی که تنها شرکت‌کننده رشته دعاخوانی شب اول مسابقات از استان اصفهان بود نیز در زمره فرهنگیان است. فرهنگی دیگر حاضر در شب اول مسابقات که سابقه ۲۲ سال تدریس ریاضی را در کارنامه دارد، علی خالصی، شرکت‌کننده رشته قرائت تحقیق از استان اصفهان بود. سیدمهدی بنی‌هاشمی، نماینده استان اصفهان در رشته حفظ ۲۰ جزء نیز معلم قرآن است. حضور این تعداد فرهنگی‌ آن هم در شب اول مسابقات نشان می‌دهد درصد بالایی از قاریان و حافظان قرآن در کسوت معلمی به خدمت مشغول هستند.‌ از بین ۱۹ قاری و حافظ شرکت‌کننده در شب اول مسابقات، هشت نفر فرهنگی و معلم هستند.

ایمان شیخ، حافظ ۲۵ ساله قرآن و نماینده استان بوشهر دانشجوی رشته شیمی دانشگاه علم و صنعت است.‌ محمد محمدی، نماینده استان آذربایجان غربی در رشته ترتیل نیز از جمله شاعران شناخته شده اهل‌بیت عصمت و طهارت در این استان است. بابک‌ولیزاده، نماینده رشته قرائت تحقیق استان آذربایجان غربی نیز مربی رسمی فدراسیون تیراندازی است و در کنار تلاوت قرآن‌ کریم این ورزش را نیز به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند.

محمدجواد قنبری، نماینده رشته حفظ ۲۰ جزء از استان ایلام نیز از طلاب حوزوی شرکت‌کننده در این مسابقات است. وی در شهرستان دره‌شهر ایلام به امر آموزش قرآن مشغول است و تا کنون افراد زیادی را در این راه آموزش داده است. همچنین محمدجواد خانی، شرکت‌کننده رشته قرائت تحقیق از استان ایلام نیز طلبه است.

حسین‌ جودکی از استان اصفهان و بابک ولیزاده از استان آذربایجان غربی از کارکنان نیروهای مسلح کشورمان هستند.

مجدد امشب، ۱۶ آذرماه، از ساعت ۱۹، پخش مسابقات از شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن، همچنین شبکه‌های مجازی آغاز می‌شود. برگزاری هر شب مسابقه پیامکی و اهدای ۱۴ هدیه به مخاطبان شبکه قرآن و ۱۰ هدیه به مخاطبان رادیو قرآن، از دیگر برنامه‌های جانبی پخش مسابقات است.

→ خواندن مطلب قبلی

برگزاری مسابقه پیامکی در حاشیه مسابقات سراسری قرآن + سؤال روز اول

خواندن مطلب بعدی ←

گزارش تصویری اولین شب چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =