حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی:
آغاز زنجیره تولید در موقوفات استان مرکزی بی‌نظیر است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: آغاز زنجیره تولید در موقوفات استان مرکزی اقدامی ارزشمند و ماندگار است که در نتیجه برنامه ریزی صحیح و کاربردی از موقوفات رقم خورده است.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز به منظور بازدید از موقوفات استان مرکزی و برخی از برنامه‌های دیگر وارد شهر اراک شد. دیدار با آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ،دیدار با هیئت امنای موقوفات ،بازدید از شرکت گیاهان دارویی کاسیا،بازدید از مراکز کشاورزی و دامپروری اراک و سفر به شهرستان ساوه از جمله مهم ترین برنامه های سفر یک روزه رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به استان مرکزی است.

حجت‌السلام سید مهدی خاموشی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در جریان سفر یک روزه به استان مرکزی در جمع خبرنگاران، گفت:این زنحیره‌های تولید باید به زودی با راه‌اندازی شرکت‌های تولید لبنیات و دیگر محصولات نهایی تکمیل شوند.

وی ادامه داد: امسال یک میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات بین نیازمندان و آسیب دیدگان ویروس کرونا توزیع شده که با حضور گسترده اوقاف در طرح شهید سلیمانی پیش بینی می شود بسته های معیشتی به یک میلیون ۵۰۰ هزار بسته برسد.

وی ادامه داد: ارزش هر بسته معیشتی سازمان اوقاف و امور خیریه یه میلیون ریال است که از محل موقوفات، نذورات و کمک‌های خیرین تهیه و با شناسایی نیازمندان از طرف مراکز افق بقاع متبرکه توزیع می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: انتصاب امین موقوفات بر اساس ماده پنج قانون اوقاف در کشور کلید خورده که استان مرکزی در انتصاب امین‌ موقوفات از استان‌های پیشتاز کشور است.

حجت‌السلام خاموشی اظهار داشت: سیستم سازمان اوقاف به گونه‌ای طراحی شده که از طریق درآمد هزینه‌ای باید فعالیت داشته باشد و سیستم کارمندی در آن نقشی ندارد، بنابراین انتصاب امین موقوفات می‌تواند در تحقق اهداف درون سازمانی موثر باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: اداره کل این استان به لحاظ بهره‌وری از برنامه‌های سالیانه پیشتاز هستند که این مهم به دلیل وجود ظرفیت‌های ارزشمند موقوفات و مدیریت کارآمد است.

حجت‌السلام خاموشی در خصوص مساعدت با کسبه مستاجر موقوفات نیز گفت: کمیسیون املاک اوقاف و امور خیریه مصوبات مطلوبی در این زمینه داشته و برای حمایت‌ از این قشر در اوقاف اجازه صادر شده است.

 

 

 

 

→ خواندن مطلب قبلی

استان مرکزی در انتصاب امین موقوفات از استان های پیشتاز کشور است

خواندن مطلب بعدی ←

تعداد دریافت کنندگان جوایز مسابقات سراسری قرآن افزایش یافت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =