القای تقابل سنت حسنه وقف با منافع و اراضی ملی به چه قیمتی؟ /حضور رئیس دیوان عالی کشور در موقوفه آق مشهد و ادامه روند قانونی این پرونده

در ادامه پیگیری‌های قانونی سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور حفظ و حراست از موقوفات، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور به همراه جمعی از مسئولان ستادی و استانی این سازمان صبح امروز از موقوفه آق‌مشهد در استان مازندران بازدید کرد و از نزدیک در جریان چند و چون این پرونده قرار گرفت.

به گزارش رسامدیا، در حالی که سازمان اوقاف بدون هیچ جار و جنجال رسانه‌ای بارها اعلام کرده است که وقف انفال و اموال عمومی به هیچ وجه ممکن نیست و به صورت کاملا مسالمت‌آمیز در حال رفع اختلافات خود با سازمان جنگلها از طریق مجاری قانونی کشور است اما عده‌ای هنوز به دنبال خدشه‌دار کردن چهره دیرینه وقف و القای تقابل آن با منافع و اراضی ملی در میان اذهان و افکار عمومی هستند.

سازمان اوقاف وظیفه شرعی و قانونی خود می‌داند که از موقوفات و حریم بیت‌المال حراست و نیت واقفان را به طور کامل اجرا کند اما این بدان معنی نیست که فعالیت این سازمان با منافع مردم در تقابل است .مگر نه این است که وقف از آن مردم است و عواید آن به خود مردم بازمی‌گردد؟ نمود وقف در حوادثی همچون سیل و زلزله و شیوع کرونا به جز دستگیری از مردم چه بوده است؟ مگر وارد شدن اوقاف به تولید علم و انجام فعالیت‌های دانش‌بنیان به نتیجه‌ای غیر از بهبود وضعیت اقتصادی مردم در شرایط تحریم خواهد رسید؟ پس این همه جار و جنجال برای چیست؟ اگر موقوفه‌ای همچون آق مشهد در اختیار سازمان اوقاف است نه تنها معنایش این نیست که از بین خواهد رفت بلکه دلیل محکمی است بر جاودانه شدن این موقوفه به طفیلی جاودانه بودن وقف.

ظاهرا عده‌ای نه شرع را قبول دارند و نه قانون را و رشد و بالندگی موقوفات را مخالف منافع و مطامع خود می‌دانند.

سازمان اوقاف بدون هیچ لغزشی از مجاری قانونی حقوق موقوفات را در جهت منافع مردم عزیز کشورمان پیگیری خواهد کرد.

→ خواندن مطلب قبلی

کمک ۱۸۵ میلیون تومانی موقوفات یزد برای تجهیز بیمارستان به دستگاه اکسیژن‌ساز

خواندن مطلب بعدی ←

توزیع بسته‌های معیشتی با همکاری بسیج

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + نه =