اوقاف 50 هزار واحد مسکونی می‌سازد

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت راه و شهرسازی منعقد کرده است، متعهد شده که 50 هزار واحد مسکونی را در اراضی موقوفه احداث و به افراد واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن تحویل دهد.

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی در جریان بازدید از موقوفات ساوه به منظور سرمایه‌گذاری و نیز امامزاده سیداسحاق (ع) برای بررسی مشکلات و اجرای طرح توسعه این بقعه متبرکه انجام شد، اظهار کرد: وقف باید منافع عمومی و اجتماعی در خور خود داشته باشد تا بتوان سنت حسنه وقف را به صورت صحیح در جامعه جاری و ساری کرد.

وی بیان کرد: یکی از کارهای عمده‌ای که در حوزه وقف می‌توان برای آن اهداف توسعه‌ای تعریف و اجرایی و به جامعه خدمت رسانی کرد موضوع رسیدگی به وضعیت و نوع فعالیت شرکت‌های دانش بنیان است.

وی ادامه داد: نحوه فعالیت در شرکت‌های دانش بنیان بدین صورت است که از ایده به نمونه سازی سوق پیدا کرده و از نمونه‌سازی به تکثیر تولیدات خود می‌پردازند، این شرکت ها در مرحله تجاری سازی نیازمند حمایت هستند و وقف سعی می‌کند که در این مقطع که همانا تولید انبوه و تجاری‌سازی است به کمک شرکت‌های دانش بنیان بشتابد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: سازمان اوقاف به دنبال مشارکت در این حوزه است تا سهم وقف در فعالیت شرکت‌های دانش بنیان دیده شود و نقش موقوفات در این عرصه متجلی شود.

وی به نمونه‌ای از مشارکت سازمان اوقاف در این حوزه اشاره کرد و افزود: سازمان اوقاف با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولیداتی نظیر موتورسیکلت‌های برقی، تجهیزات پزشکی، ایمپلنت‌های استخوانی، دندانی، انرژی‌های نوپدید، زنجیره‌های تولید غذایی و … ورود پیدا کرده و استقبال خوبی از سوی شرکت‌های دانش بنیان به سمت اوقاف دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام خاموشی تاکیدکرد: در آینده نه چندان دور سهم وقف در توسعه دانش افزایش خواهد یافت و امیدواریم منویات رهبری در این حوزه که ورود وقف در حوزه‌های جدید است را تحقق بخشیم تا کارکرد وقف در عرصه‌های گوناگون محقق و توسعه یابد.

وی تصریح کرد: مشارکت مردم در حوزه‌های گوناگون منجر به تقویت انگیره مردم برای عمل به نیات در موقوفات جدید خواهد شد و هرچقدر مشارکت عمومی بیشتر شود کارکرد سنت حسنه وقف بیشتر در جامعه نمایان خواهد شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در خصوص برخی مشکلات اراضی موقوفه برای ساخت مسکن در ساوه گفت: در طرح ملی مسکن تفاهم نامه‌ای به امضای سازمان اوقاف و وزارت راه و شهرسازی رسیده است و در استان مرکزی چند نقطه جانمایی شده است که بیش از هفت هزار واحد مسکونی فقط در شهر اراک برای احداث مسکن واگذار شده و بزودی شروع بکار خواهد کرد. در شهرستان ساوه نیز مشکلات مربوطه بررسی و احداث مسکن در اراضی واگذار شده از سوی اوقاف در دست اجراست.

وی بیان کرد: این تفاهم نامه در سایر استان های کشور نیز به امضا رسیده است و برای افزون بر 50 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور هدفگذاری شده است.

→ خواندن مطلب قبلی

پرستاران نمونه بیمارستان شهدای تجریش تجلیل شدند

خواندن مطلب بعدی ←

برترین قاریان از نگاه مردمی معرفی شدند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × دو =