برگزاری هفتمین «جشنواره وقف چشمه همیشه جاری» در ۸ بخش/ ارسال آثار تا فروردین ۱۴۰۰

معاون فرهنگی سازمان اوقاف از برگزاری هفتمین «جشنواره وقف چشمه همیشه جاری» در هشت بخش خبر داد و گفت: هنر چنانچه به‌درستی مورد توجه قرار گیرد، می‌تواند بهترین وسیله برای ترویج و تبلیغ ارزش‌های والای انسانی، خصوصاً سنت حسنه وقف باشد.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره برگزاری هفتمین «جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری» گفت: هنر با توجه به زبان ارتباطی خاص خود، چنانچه به‌درستی مورد توجه قرار گیرد، می‌تواند بهترین وسیله برای ترویج و تبلیغ ارزش‌های والای انسانی، خصوصا سنت حسنه وقف باشد.
وی افزود: در همین راستا معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با هدف حمایت از هنرمندان، فرهیختگان و پژوهشگران مستعد کشور و گسترش فرهنگ وقف و معرفی ثمرات گرانبهای آن و همچنین تولید آثار فاخر در این خصوص، اقدام به برگزاری هفتمین «جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری» کرده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه رونمایی از فراخوان هفتمین «جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری» ۲۹ مهرماه همزمان با دهه وقف با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان اوقاف و جمعی از اصحاب وقف برگزار شد، تصریح کرد: شروع ارسال آثار از ابتدای آبان ۱۳۹۹ بود و پایان مهلت ارسال آثار نیز تا پایان فروردین سال آینده است؛ داوری و اعلام نتیجه نیز خرداد سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود.
حجت‌الاسلام عادل گفت: هفتمین «جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری» در هشت بخش خوشنویسی، هنرهای تجسمی، متون ادبی، چندرسانه‌ای، عکس، آثار پژوهشی، خبر و رسانه و فضای مجازی برگزار خواهد شد؛ همچنین دبیرخانه تخصصی هر بخش از این جشنواره با حضور متخصصان مرتبط با رشته‌های جشنواره در یک اداره کل تشکیل شده است.
وی ادامه داد: دبیرخانه مرکزی جشنواره در اداره ترویج وقف سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیرخانه بخش خوشنویسی در قزوین، دبیرخانه بخش هنرهای تجسمی در کردستان، دبیرخانه بخش متون ادبی در هرمزگان، دبیرخانه بخش چندرسانه‌ای در همدان، دبیرخانه بخش عکس در کرمان، دبیرخانه بخش پژوهش در اصفهان، دبیرخانه بخش خبر و رسانه در خراسان جنوبی و دبیرخانه بخش فضای مجازی در تهران تشکیل شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف ترویج و گسترش فرهنگ وقف در عرصه‌های مختلف، ترویج فرهنگ وقف در بین اقشار جامعه، جریان‌سازی و احیای موضوع وقف در سطح جامعه، ارتقای سطح کمی و کیفی آثار فرهنگی و هنری و رسانه‌ای در حوزه وقف و همچنین حمایت از پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری و رسانه‌ای وقف را از اهداف برگزاری هفتمین «جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری» برشمرد.
حجت‌الاسلام عادل با اشاره به اینکه به برگزیدگان هر رشته جوایز نفیسی اهداء خواهد شد، گفت: علاوه بر اهدای جوایز، تمامی آثاری که به بخش نهایی مسابقه راه می‌یابند، گواهی شرکت در جشنواره را دریافت می‌کنند و نمایشگاه‌هایی از آثار برتر جشنواره نیز برگزار خواهد شد.
وی با دعوت از هنرمندان و اندیشمندان برای حضور در «جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری»، یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این جشنواره و همچنین ارسال آثار خود به سایت www.vaghffestival.ir مراجعه کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: صفحه جشنواره به نشانی vaghffestival@ نیز در شبکه‌های اجتماعی قابل دسترس است؛ همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات مورد نیاز خود با شماره‌ تلفن‌های ۶۴۸۷۲۶۱۴-۶۴۸۷۲۶۱۶-۶۴۸۷۲۶۴۸ تماس بگیرند؛ همکاران من در اداره ترویج فرهنگ وقف، آماده پاسخگویی به سوالات علاقه‌مندان هستند.

→ خواندن مطلب قبلی

راه اندازی مجمع جهانی تفسیر با استفاده از ظرفیت موقوفات

خواندن مطلب بعدی ←

میزبانی کردستان در بخش هنرهای تجسمی هفتمین جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری»

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − ده =