تعداد دریافت کنندگان جوایز مسابقات سراسری قرآن افزایش یافت

مجموع جوایز چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن که تا قبل از آغاز مسابقات، در رشته‌های مختلف از ۲۵ تا ۱۵۰ درصد افزایش یافته بود، یک بار دیگر و این بار در مجموع جوایز و تعداد دریافت‌کنندگان، شاهد افزایش بوده است.

به گزارش رسامدیا، چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن طی هفته‌های گذشته در دو بخش بانوان و آقایان برگزار و نفرات برتر رشته‌های مختلف نیز معرفی شدند.

طی نشست خبری که آبان‌ماه سال جاری برگزار شد. جوایز نقدی نفرات برگزیده مسابقات چیزی در حدود ۶۰۰ میلون تومان اعلام شد، اما در مراسم اختتامیه بخش آقایان (۲۱ آذر)، از افزایش تعداد افرادی که جوایز دریافت خواهند کرد، خبر داده شد.

در این دوره، مقرر شده بود تا در هر رشته به پنج نفر برتر، جوایزی اهدا شود، (در رشته‌های دعاخوانی و تواشیح به سه نفر و سه گروه) و در همین راستا، مجموعاً برای دو گروه بانوان و آقایان، ۶۰۰ میلیون تومان، در نظر گرفته شد که با درخواست رئیس مرکز امور قرآنی و موافقت رئیس سازمان اوقاف، این رقم به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به خبرنگار ایکنا، گفت: با توجه به اینکه امسال مسابقات در یک مرحله برگزار شد و همچنین امتیازات نیز بسیار به هم نزدیک بود، تلاش شد تا جوایز بیشتری برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شود. لذا ۲۰۳ میلیون تومان بر جایزه قبلی افزوده شد و مجموع جوایز به ۸۰۳ میلیون تومان رسید.

مهدی قره‌شیخلو افزود: تا پیش از این افزایش، مجموعاً ۶۶ نفر در دو گروه بانوان و آقایان به عنوان نفرات برگزیده، جایزه دریافت می‌کردند، اما در این دوره، این تعداد را افزایش داده تا به ۱۱۰ نفر رسید.

در بخش آقایان در رشته قرائت تحقیق تا رتبه یازدهم، در رشته ترتیل تا رتبه نهم، در رشته حفظ کل تا رتبه یازدهم، در رشته حفظ ۲۰ جزء تا رتبه هفتم، در رشته دعاخوانی تا رتبه ششم و در رشته اذان تا رتبه هشتم جایزه دریافت خواهند کرد. همچنین در بخش بانوان نیز در رشته قرائت تا رتبه دهم، در رشته ترتیل تا رتبه هشتم، در رشته حفظ کل تا رتبه نهم، در رشته حفظ ۲۰ جزء تا رتبه نهم و در رشته دعاخوانی تا رتبه پنجم جوایزی دریافت خواهند کرد.

این افزایش در حالی است که امسال نیز سطح جوایز در رشته‌های مختلف از ۲۵ تا ۱۵۰ درصد افزایش یافته بود.

→ خواندن مطلب قبلی

آغاز زنجیره تولید در موقوفات استان مرکزی بی‌نظیر است

خواندن مطلب بعدی ←

تحقق جوانگرایی در داوری مسابقات قرآن با اجرای طرح سنجش داوران

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × سه =