تفاهم‌نامه سازمان اوقاف با شرکت ملی پست درزمینهٔ تثبیت موقعیت و کددار شدن موقوفات

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با موضوع GIS میان سازمان اوقاف و امور خیریه با شرکت ملی پست کشور پیش از ظهر امروز با حضور رؤسا و جمعی از مسئولان این دو دستگاه برگزار شد.به گزارش رسامدیا، رمضان‌علی سبحانی‌فر معاون وزیر ارتباطات رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در این مراسم ضمن تقدیر از برنامه‌های دکتر خاموشی در سازمان اوقاف گفت: این کاری که ما با سازمان اوقاف آغاز کرده‌ایم  کاری بسیار بزرگ برای استفاده و بهره‌مندی از سرمایه اوقاف است.

وی ادامه داد: توسعه همکاری اوقاف با پست به‌ویژه در بحث شناسایی، استخراج و اختصاص کد‌پستی املاک، نقش مهمی در ساماندهی و افزایش بهره‌وری این بخش از سرمایه‌ها دارد.
وی همچنین به برخی مزایا و تحولات ناشی از پیاده‌سازی پروژه ملی جی‌نف پرداخت و تصریح کرد: بهره‌برداری از بانک‌های اطلاعاتی جی‌نف، گامی مؤثر در راستای ارتقا سلامت اداری به شمار می‌آید.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه  نیز در این مراسم، در سخنانی گفت: سازمان اوقاف سه گزاره اصلی دارد؛ حفظ موقوفات، افزایش منافع موقوفات و اجرای نیت واقف.ما درزمینهٔ حفظ موقوفات احتیاج به استانداردسازی  موارد ثبتی، نقشه ، کد پستی و مسائلی از این قبیل داریم.
وی ادامه داد: اسناد وقفی در طول تاریخ اسناد خوبی بوده‌اند و باید این اسناد را حفظ کنیم. این تفاهم‌نامه درزمینهٔ رفع اختلافات و منازعات هم بسیار مؤثر خواهد بود. موقوفه‌ای که کد دار است و حد مکانی آن کاملاً مشخص است دیگر قابل‌تصرف برای غیر نخواهد بود.
خاموشی همچنین این تفاهم‌نامه و ادامه همکاری دو دستگاه را درزمینهٔ  پایین آمدن هزینه‌های وقف و سرعت بخشیدن به خدمات‌دهی توسط اوقاف مهم و مؤثر ارزیابی کرد.
گفتنی است مواردی همچون انطباق و ارائه اطلاعات نشانی مکان محور اماکن مورد درخواست  سازمان اوقاف و ارائه اطلاعات پایه کدپستی ده‌رقمی به‌صورت وب‌سرویس جهت استعلام و تائید نشانی مکان ازجمله موضوعات این تفاهم‌نامه است.

→ خواندن مطلب قبلی

براساس قانون اساسی انفال قابل وقف نیست

خواندن مطلب بعدی ←

۸۰۰ نیت وقف در کشور شناسایی شده است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 − 2 =