تمام استان‌ها برای اولین بار برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن را تجربه کردند

مسابقات قرآن برای اولین بار تمام استان‌ها را درگیر برگزاری مرحله کشوری و تمامی مراکز استانی سازمان صدا و سیما را نیز‌ با مسابقات همراه‌ کرد.

به گزارش رسامدیا، تفاوت دکورهای استفاده شده در استان‌ها در شب چهارم مسابقات باز هم خود را نشان داد. در این دوره با توجه به ضبط شدن تلاوت‌ها در مراکز استانی صدا و سیما هر استان بر اساس سلیقه و امکانات خود دکوری در نظر گرفته است که می‌توانست با یک بخشنامه یکسان از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از یک‌ دکور برای تمامی استان‌ها استفاده شود.

نکته مهم دیگر این است که مسابقات قرآن برای اولین بار تمام استان‌ها را درگیر برگزاری مرحله کشوری و تمامی مراکز استانی سازمان صدا و سیما را نیز‌ با مسابقات همراه‌ کرد. بدون شک همراه کردن مراکز استانی با مسابقات اقدام بی‌نظیر این دوره از مسابقات بوده که جای تقدیر دارد. در واقع این موضوع باعث شد صدا و سیمای استان‌ها هم به سمت استانداردسازی دکوراسیون برای ضبط تلاوت حرکت‌ کنند و مسابقات به مثابه کارآموزی باشد. با این شیوه برگزاری در واقع ۳۱ استان کشور میزبان مرحله پایانی مسابقات سراسری قرآن بودند.

در مسابقات امسال برای بخش‌های مختلف پخش ویژه‌برنامه مسابقات از شبکه قرآن و رادیو قرآن از هفت مجری استفاده شده است. و اجرای دو شب اخیر بر عهده هادی صلحجو بود. برگزارکنندگان مسابقات و تولیدکنندگان این ویژه‌برنامه برای درگیر کردن بیشتر مخاطبان با ویژه‌برنامه مسابقات می‌توانستند نظرسنجی مجری برتر را نیز اضافه کنند.

حضور پررنگ طلاب در مسابقات نکته مهم دیگری است که در شب چهارم مسابقات بیشتر از هر چیز دیگری خودنمایی کرد. در بین نمایندگان استان‌های دیگر نیز شرکت‌کنندگانی از بین روحانیون حضور داشتند که استان خراسان رضوی و ایلام از آن جمله است.

→ خواندن مطلب قبلی

سؤال پیامکی چهارمین شب مسابقات سراسری قرآن/ اسامی برگزیدگان شب سوم

خواندن مطلب بعدی ←

گزارش تصویری چهارمین شب چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 18 =