حجت‌الاسلام غلامرضا عادل:
خدمات وقف در دوران کرونا / واقفان نیات کلی‌تری انتخاب کنند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه معتقد است: اگر واقفان در تنظیم وقف‌نامه بتوانند نیات خود را به صورت کلی بیان کنند که با تصمیم‌گیری و اختیار متولی، درآمد موقوفه براساس نیاز زمان مورد استفاده قرار گیرد، در هر بحرانی می‌توان از موقوفات استفاده کرد.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، ضمن تشریح نحوه استفاده از موقوفات در بحران شیوع کرونا در پاسخ به این سؤال که آیا موقوفاتی وجود دارد که در شرایط کنونی بتوان از آن برای کمک به مردم استفاده کرد؟ گفت: در هر موضوع خیری نیاتی از سوی واقفان ثبت شده است که قابلیت انطباق با موضوعاتی که در جامعه و در هنگام بحران‌ها رخ می‌دهد را دارد.
وی تشریح کرد: وقوع سیل، زلزله، شرایط سخت اقتصادی و یا اکنون بحث شیوع کرونا به عنوان یک موضوع بهداشتی درمانی و البته اقتصادی با برخی از نیات واقفان همخوانی دارد. در کشور موقوفاتی در حوزه تهیه دارو و درمان برای نیازمندان وجود دارد و با توجه به اینکه مبتلایان به کرونا اگر سریع‌تر به پزشک مراجعه کنند و تحت درمان قرار گیرند، امکان بهبودی آنها بیشتر است، با همکاری بیمارستان‌های علوم پزشکی در استان‌ها برنامه‌ریزی‌ شده است تا بیماران نیازمند از محل موقوفات مورد حمایت قرار گیرند.

وی در پاسخ به این سؤال که چطور به واقفان کمک می‌کنید که نیت‌هایی برای موقوفات خود در نظر گیرند که به روز بوده و در هر عصر و زمانی کارایی و بهره‌وری داشته باشد؟ گفت: این موضوع همواره در راستای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی ماست. واحدهای مشاوره و دفاتر ترویج وقف که در استان‌ها و شهرستان‌ها فعال هستند، اقدامات مختلفی را بر عهده دارند و یکی از این فعالیت‌ها احصای نیازهای منطقه برای مشاوره دادن به خیرینی است که می‌خواهند وقفی را انجام دهند.
وی اضافه کرد: اگر واقفان در تنظیم وقف‌نامه بتوانند  نیات خود را به صورت کلی بیان کنند که با تصمیم‌گیری و اختیار متولی، درآمد موقوفه براساس نیاز زمان مورد استفاده قرار گیرد، در هر بحرانی می‌توان از موقوفات استفاده کرد.

→ خواندن مطلب قبلی

آغاز ‌داوری و پخش تلویزیونی مسابقات سراسری قرآن کریم + جدول پخش

خواندن مطلب بعدی ←

پایگاه سلامت 217 امامزاده؛ فعال در عرصه تولید ماسک

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 20 =