خراسان رضوی، سرآمد در وقف؛ کرمانشاه، به برکت وقف از موفق‌ترین استان‌ها در عرصه فعالیت‌های قرآنی

معاون مسابقات و تبلیغ و ترویج مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف کشور اذعان داشت: به دلیل اینکه وقف ریشه در دین ما دارد، عمدتا استان‌هایی که مردمانش رنگ و بوی مذهبی تر دارند، از لحاظ وقف ثروتمندتر هستند.

به گزارش رسامدیا، استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و جنوبی جزء استان‌های سرآمد در وقف به شمار می‌آیند. اما اولین استان ما یقینا با اختلاف زیاد استان خراسان رضوی می‌باشد و استان‌های غربی ما به لحاظ اقتصادی هنوز در محرومیت قرار دارند به همین دلیل مردم آن به سختی روزگار می‌گذرانند. با این توضیح، استان کرمانشاه و قم کم ترین موقوفه را در بین استان‌های دیگر دارد ولی باید به نکته ایی اشاره کرد که همین میزان موقوفه ایی که در استان کرمانشاه وجود دارد، جالب است که اکثرا قرآنی ست و موقوفات بسیار بزرگی هستند.

وی توضیح داد: موقوفه‌ایی به نام کروکی یا کوثر اهل بیت کرمانشاه که بسیار عظیم است و جالب تر اینکه امروز کرمانشاه، به برکت وقف قرآنی تقریبا یکی از موفق ترین استان‌ها در عرصه فعالیت‌های قرآنی است و گاهی از خبرهای قرآنی که از این استان منتشر می‌شود، شگفت زده می‌شویم و این موضوع قطعا به برکت وقف است. ولی همچنان جای کار دارد و این آمار کافی نیست.

معاون مسابقات و تبلیغ و ترویج مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف کشور افزود: در این روزهایی که شاید بسیار به دنبال خرید و فروش هستند، به نظر می‌رسد کسی که در این دوره وقف می‌کند، ارزش کار او چند برابر است. و در این روزگاری که نسبت به آینده ابهام وجود دارد، کسی محکم و راسخ بخواهد وقف کند، بسیار ارزشمند است.

مجیدی مهر در پایان اذعان داشت: افراد علاقه مند می‌توانند در حوزه‌هایی مانند دانش و فناوری، بقاء و اماکن متبرکه، مساجد، مدارس علوم دینی، عتبات عالیات، حوزه اجتماعی، حوزه خیریه، حوزه‌های مذهبی و مشخصا معارف قرآن و کتب علوم قرآنی واقف باشند.

→ خواندن مطلب قبلی

حضور چهره‌های جدید در داوری مسابقات سراسری قرآن

خواندن مطلب بعدی ←

نمایشگاه‌هایی از آثار برتر جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» برپا می‌شود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =