راه اندازی مجمع جهانی تفسیر با استفاده از ظرفیت موقوفات

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بصیرت نور باغملک از راه‌اندازی مجمع جهانی تفسیر با استفاده از ظرفیت موقوفات خبر داد و گفت: خیران نیز برای ساخت آن قول همکاری داده‌اند.

به گزارش رسامدیا، حسین‌علی قیصری، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بصیرت نور باغملک خوزستان از راه‌اندازی مجمع جهانی تفسیر خبر داد و گفت: به‌دنبال گرفتن مجوز مرکز بین‌المللی تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه هستیم. در ابتدا قرار بود این مرکز را در تهران تأسیس کنیم، اما به دلیل مکان و نیروی انسانی خوبی که در باغملک داریم، قرار شد این مرکز را تحت عنوان «مجمع جهانی تفسیر» راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: در مرحله بررسی مدارک از سوی وزارت ارشاد برای دریافت مجوز این مجموعه هستیم. نزدیک ۵۰ نیروی قرآنی متخصص دارای مدرک دکتری و فوق لیسانس علوم قرآن و حدیث در شهرمان داریم. زمینی نیز برای ساخت این مجتمع وقف شده و خیران نیز برای ساخت آن قول همکاری داده‌اند. همچنین نیروهای فنی در حال ساخت محتوا و کلیپ‌های قرآنی آموزشی در تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه هستند. در آینده با هماهنگی با دانشجویان خارجی مقیم کشور نیز کار را به‌صورت بین‌المللی پیش خواهیم برد.

قیصری گفت: این مرکز از این نظر که در نزدیکی کشورهای حاشیه خلیج خواهد بود، ظرفیت برگزاری همایش‌های بین‌المللی تفسیر قرآن را خواهد داشت و چون خوزستان یک شاهراه و منطقه مهم محسوب می‌شود، می‌توان از امکانات آن بهره‌برداری‌های مناسبی را انجام داد.

وی ادامه داد: در گام دوم انقلاب نیاز است با تأسیس چنین مراکزی، جایگاه قرآنی استان خوزستان را ارتقا ببخشیم.

یادآور می‌شود، مؤسسه بصیرت نور در شهرستان باغملک، خیابان فرهنگ واقع شده است.

→ خواندن مطلب قبلی

مسابقات سراسری قرآن یک‌‌مرحله‌ای باقی می‌ماند

خواندن مطلب بعدی ←

برگزاری هفتمین «جشنواره وقف چشمه همیشه جاری» در ۸ بخش/ ارسال آثار تا فروردین ۱۴۰۰

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =