روی خط اوقاف تهران؛ از اهدای منزل تا توزیع بسته معیشتی

توسط واقف خیر اندیش یک واحد آپارتمان به نیت اسکان عروس و داماد جوان در تهران وقف شد.

به گزارش رسامدیا، واقف خیراندیش مرحومه لیدا ظاهری یک واحد آپارتمان مسکونی خود را به نیت اسکان و زندگی عروس و داماد جوان نیازمند به مدت یکسال با اجاره بهای ختم سوره یس و خواندن نماز برای شادی روح واقف و صد صلوات بر محمد و آل محمد (ص) وقف کرد.

این موقوفه به متراژ ۵۳ متر مربع واقع در خیابان فرجام (نارمک) به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که زوج های جوانی که توان مالی برای تهیه مسکن ندارند می توانند یکسال در این موقوفه زندگی کنند.

بر اساس این گزارش، این آپارتمان هر سال به یک زوج جوان اجاره داده می شود و در سال بعدی نیز زوج جوان دیگری می تواند از این آپارتمان استفاده کند.

توزیع یک هزار بسته کمک معیشتی بین نیازمندان

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رباط کریم اعلام کرد: در اقدامی خیرخواهانه یک هزار بسته کمک معیشتی و بهداشتی به نیابت از شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی بین اقشار کم درآمد و نیازمند این شهرستان توزیع شد.

حجت الاسلام زین الدینی با اعلام این خبر گفت: به دنبال اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و به نیابت از این شهید بزرگوار و به همت خیران یک هزار بسته کمک معیشتی، بهداشتی و پوشاک گرم تهیه و از ۲۵ اذر ماه جهت توزیع به نیازمندان آغاز شد.

همچنین امام جمعه شهرستان رباط کریم هم که در مراسم اهداء این بسته ها حضور داشت با اشاره به مشارکت خیرین در این طرح گفت: در این مراسم اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار، گروه های جهادی، ادارات و نهادهای انقلابی همچنین اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رباط کریم مشارکت داشتند که جا دارد از آنها تشکر کنیم.

حجت الاسلام حسن ترابی افزود: با کمک اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رباط کریم و به دنبال رزمایش مواسات (کمک های مومنانه) از ابتدای سال ۹۹ تا کنون توانستیم بیش از ۵ هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین اقشار کم درآمد و نیازمند توزیع کنیم.

شهرستان رباط کریم در جنوب غربی تهران قرار دارد.

→ خواندن مطلب قبلی

۸۰۰ نیت وقف در کشور شناسایی شده است

خواندن مطلب بعدی ←

تشکیل مؤسسات مردم‌نهاد برای ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه از سوی اوقاف اصفهان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =