مسابقات سراسری قرآن یک‌‌مرحله‌ای باقی می‌ماند

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از یک‌ مرحله‌ای باقی ماندن مسابقات سراسری قرآن‌ کریم‌ خبر داد و گفت: شرایط مسابقات امسال اجازه اضافه کردن مرحله دیگری را نمی‌دهد و لذا اجرای مرحله فینال غیرممکن است.

به گزارش رسامدیا، پس از پایان ضبط تلاوت های شرکت‌کنندگان در مرحله کشوری چهل‌و‌سومین دوره مسابقات سراسری قرآن در روزهای گذشته تعدادی از حاضران در این مسابقات طی نامه ای به معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خواستار دو مرحله‌ای شدن مسابقات سراسری قرآن در رشته قرائت تحقیق و اضافه شدن مرحله فینال به این مسابقات شدند.

این دسته از شرکت‌کنندگان در نامه خود مطرح کرده بودند که با یک مرحله‌ای شدن مسابقات عدالت رعایت نخواهد شد و همچنین انتخاب قاریان برتر کشور طی یک رقابت تک مرحله‌ای ممکن‌ نخواهد بود.

با اینکه انتظار می‌رفت مرحله فینال به مسابقات اضافه شود و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با خواسته قاریان موافقت کند، اما روز شنبه اول آذرماه مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگویی با خبرنگار ایکنا ضمن گلایه از نقدهایی که دیگر مصلحانه نیست، اضافه شدن مرحله فینال به مسابقات را غیرممکن دانست.

قره‌شیخلو گفته است: «بارها تأکید کردم که شرایط امسال استثنایی است و همه تصمیمات باید متناسب با شرایط امسال اتخاذ شود. اینجانب سال‌ها سابقه حضور در مسابقات را هم به عنوان شرکت‌کننده و هم به عنوان داور داشته‌ام و دقیقاً می‌فهمم که انتظار دوستان قرآنی انتظار به جایی است، ولی باید توجه کنند، آیا شرایط امسال اجازه این کار را می‌دهد یا نه. توجه بفرمایید در بخش آقایان امکانات و هماهنگی‌های زیادی برای اجرای مرحله کشوری در استان‌ها و داوری آن در تهران بسیج شده است، اگر قرار باشد مرحله فینال برگزار شود، پس از اتمام داوری برنامه آقایان باید همه این امکانات در استان‌ها و تهران مجدداً بسیج شود تا با یک فاصله زمانی یک مرحله فینال برگزار شود که قطعاً این امکان وجود ندارد. لذا ضمن احترام به درخواست همه عزیزان به طور قطع مسابقات در یک مرحله برگزار می‌شود و اجرای مرحله فینال غیرممکن است».

یادآور می‌شود، مرحله ضبط تلاوت قاریان حاضر در مرحله کشوری چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم طی روزهای ۱۷ تا ۲۲ آبان‌ماه به صورت برگزار شد و مرحله پخش تلویزیونی و داوری همزمان این رقابت‌ها نیز از ۱۵ آذرماه آغاز می‌شود. پیش از این و تا قبل از اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی مقرر شده بود مسابقات از هشتم آذرماه پخش شود، اما در نهایت با تعویق یک هفته‌ای مواجه شد.

→ خواندن مطلب قبلی

تردیدی در وقف موقوفه «آق‌مشهد» وجود ندارد

خواندن مطلب بعدی ←

راه اندازی مجمع جهانی تفسیر با استفاده از ظرفیت موقوفات

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × دو =