محمد محرابی:
کتابخانه دیجیتال در راستای تجمیع منابع مکتوب حوزه وقف راه‌اندازی می‌شود

رئیس اداره ترویج وقف سازمان اوقاف و امور خیریه از راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال در راستای تجمیع منابع مکتوب حوزه وقف خبر داد و گفت: این کتابخانه با هدف تسهیل دسترسی محققان و پژوهشگران از منابع مکتوب حوزه وقف راه‌اندازی می شود.

به گزارش رسامدیا، محمد محرابی، رئیس اداره ترویج وقف سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ترویج و نهادینه سازی سنت حسنه وقف از اصلی‌ترین رسالت‌های سازمان اوقاف به شمار می‌رود، اظهار داشت: با وجود اینکه ترویج وقت به واسطه گستردگی خدمات و کارکردهای نهاد وقف برای آحاد جامعه وظیفه همگانی و بر عهده همه دستگاه‌ها و نهادهای جامعه است، اما این سازمان به عنوان نهاد متولی اهتمام ویژه ای در امور وقف دارد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف بنا بر نیاز و اقتضائات روز جامعه طراحی و اجرا می‌شود، ادامه داد: بر همین اساس ارتقاء سطح آگاهی و شناخت عمومی مردم نسبت به این سنت حسنه الهی سبب رشد وقف های جدید خواهد شد.

رئیس اداره ترویج وقف سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: در این ارتباط پیگیر ایجاد و تنظیم وقف های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه و  برگزاری نشست های تخصصی با حضور اندیشمندان، صاحب نظران، علما ، اساتید، نخبگان و معتمدین محلی و اصناف هستیم.

محرابی افزود: راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال در راستای تجمیع منابع مکتوب حوزه وقف با هدف تسهیل دسترسی محققان و پژوهشگران از این منابع از دیگر برنامه های اجرایی اداره ترویج به شمار می رود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ عنوان محصول تبلیغی و ترویجی نیز در قالب کتاب، بروشور و کلیپ در زمینه وقف تولید شده، ادامه داد: حمایت از دانشجویان و اساتید در زمینه تدوین پایان نامه و انجام تحقیقات پژوهشی حوزه وقف و تالیف کتاب نیز از اقدامات و فعالیت های این مجموعه است.

رئیس اداره ترویج وقف سازمان اوقاف تصریح کرد: تجلیل از واقفان و فعالان عرصه وقف و تکریم از  مدافعان سلامت و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری نیز از جمله فعالیت‌های اداره ترویج و به شمار می رود.

→ خواندن مطلب قبلی

پیام رئیس سازمان اوقاف در پی شهادت محسن فخری‌زاده/ پیشرفت‌های علمی و نظامی ایران چشم صهیونیست‌ها را کور کرده است

خواندن مطلب بعدی ←

وقف ۱۶هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های آذربایجان غربی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =