۸۰۰ نیت وقف در کشور شناسایی شده است

حجت الاسلام نوری زاده با بیان این که ۸۰۰نیت وقف در کشور شناسایی شده است، ابراز داشت: ما باید حافظ اموال موقوفه و مجری دقیق نیات واقفین باشیم و در این زمینه شفاف و دقیق عمل کنیم.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام سیدناصرالدین نوری‌زاده معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با هیات همراه درسفر به استان کرمان با حجت‌الاسلام علیدادی امام جمعه کرمان دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام نوری زاده با بیان روایاتی پیرامون اهمیت و جایگاه وقف،گفت: یکی از روش های نیکو و سنت های حسنه بشریت، وقف است که از دیر باز به شکل های گوناگونی در تاریخ بشر وجود داشته و اسلام آن را در مسیر روشن ، منطقی ،هدفدار، مترقی و دقیق نهاده است.

وی بیان داشت: اوقاف یک نهاد مردمی است که میتواند بزرگترین سازمان اقتصادی اسلام را شکل دهد.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه وقف با همه شئون زندگی مردم ارتباط دارد، افزود: سازمان اوقاف رشد و بالندگی زندگی مردم را در سایه وقف وظیفه خود می داند.

حجت الاسلام نوری زاده پویا کردن سازمان اوقاف را یکی از اهداف بلند مدت و مهم این سازمان دانست و اظهار داشت: شناسایی و رفع آسیب های گذشته و ایجاد تقویت فرصت های پیش رو در تعامل با سایر نهاد ها و سازمان ها در رسیدن به این هدف مهم را هموارتر خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصرالدین نوری‌زاده گفت : استفاده از راهبرد شبکه سازی ،جریان سازی،گفتمان سازی، فرهنگسازی و توانمند سازی متولیان و مسئولین اوقاف و الگو سازی و نوین سازی شیوه های ترویج فرهنگ وقف میتواند در جهت بهره وری موقوفات و برنامه های فرهنگی بسیار اثرگذار باشد‌.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مجموعه سازمان اوقاف در صدد استفاده از خلاقیت و نوآوری برای تقویت حوزه وقف و تثبیت اعتقادات مردم است، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین بنگاه‌های اقتصادی در اسلام وقف است، که ما می‌توانیم با هدایت مردم در راستای ترویج فرهنگ وقف این پتانسیل بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم. اقدام کنیم.

وی با بیان این که ۸۰۰نیت وقف در کشور شناسایی شده است، ابراز داشت: ما باید حافظ اموال موقوفه و مجری دقیق نیات واقفین باشیم و در این زمینه شفاف و دقیق عمل کنیم.

حجت الاسلام نوری زاده با اشاره به این که رویکردهای جدیدی در زمنیه فرهنگی، عمرانی و اقتصادی درسازمان اوقاف شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: توجه به فناوری های نوین، دانش بنیان، پزشکی، انرژی خورشیدی و بهره وری از موقوفات از ابتکارات سازمان اوقاف است.

وی رسیدگی ویژه به موقوفات حوزوی را از مهم ترین برنامه های سازمان اوقاف دانست و بیان داشت: واحدی در سازمان اوقاف برای موقوفات حوزوی ایجاد شده است تا بتوانیم موقوفات حوزه های علمیه را در سراسر کشور احیاء کنیم.

حجت الاسلام نوری زاده تصریح کرد: تهیه و توزیع بسته های حمایتی و برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در زمان شیوع ویروس کرونا، سازمان اوقاف را به عنوان سازمان های پیشرو در خدمت رسانی به مردم معرفی کرد.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در طرح شهید سلیمانی دومیلیون بسته حمایتی از محل موقوفات وکمک های خیرین تهیه و در بین محرومین و آسیب دیدگان از کرونا توزیع شد.

وی با اشاره به برنامه های گسترده فرهنگی اوقاف در سطح کشور بیان داشت: آموزش قرآن، ازدواج آسان، خرید دستگاهای پزشکی، اجرای برنامه های جهانی غدیر، از برنامه های جدید سازمان اوقاف در موضوعات فرهنگی است.

حجت الاسلام نوری زاده معاون امور مجلس و استان های سازمان اوقاف با اشاره به کمبود های کشور در زمینه های پزشکی، هسته ای و قرآنی، تصریح کرد: واقفین و خیرین اهداف و نیات خود را در این زمینه ها قرار دهند.

→ خواندن مطلب قبلی

تفاهم‌نامه سازمان اوقاف با شرکت ملی پست درزمینهٔ تثبیت موقعیت و کددار شدن موقوفات

خواندن مطلب بعدی ←

روی خط اوقاف تهران؛ از اهدای منزل تا توزیع بسته معیشتی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + 18 =