آغاز رقابت ۱۲۰ قاری و حافظ در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران

در مرحله نیمه‌نهایی سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران ۱۲۰ شرکت‌کننده از ۷۰ کشور حضور دارند و رقابت سه‌روزه‌ای برای راه یافتن به مرحله نهایی برگزار می‌شود.

به گزارش رسامدیا، مرحله نیمه‌نهایی سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری ‌اسلامی ایران از امروز، ۳۰ دی‌ماه به صورت‌ مجازی آغاز شد و تا دوم بهمن‌ماه ادامه دارد. این مسابقات در روز اول تا نوبت صبح روز دوم (صبح چهارشنبه اول بهمن) به متسابقان رشته قرائت تحقیق و ترتیل و از نوبت بعدازظهر روز اول بهمن‌ماه تا پایان پنجشنبه، دوم بهمن، به رقابت‌ در رشته حفظ کل قرآن اختصاص دارد.

در این مرحله، محمدرضا مقدسی، نماینده رشته قرائت تحقیق جمهوری اسلامی ایران در نوبت بعد از ظهر (30 دی ماه)، به تلاوت پرداخت.

هیئت داوری در رشته قرائت تحقیق در سالن اجتماعات ساختمان مهر سازمان اوقاف و امور خیریه در تهران مستقر شده‌اند و داوران خارجی نیز از طریق فضای اسکایپ، تلاوت‌ها را داوری می‌کنند. در بین داوران ایرانی نیز حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور از شهر قم به صورت مجازی به داوری می‌پردازد.

در این مرحله، شرکت‌کنندگان رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل و مسابقات طلاب علوم دینی، حضور دارند.

رشته حفظ کل بخش بانوان و رشته‌های خطابه‌خوانی و تفسیر در بخش طلاب علوم دینی نیز به صورت یک‌مرحله‌ای و تنها در مرحله فینال برگزار خواهد شد.

قرعه تلاوت از یک ماه قبل در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفته و در ادامه فایل‌های تلاوت به ایران ارسال شده است.

در مرحله نیمه‌نهایی رشته قرائت تحقیق، هر شرکت‌کننده، ۱۵ سطر تلاوت دارد. در رشته قرائت ترتیل ۲۵ سطر و در رشته حفظ کل قرآن کریم نیز سه سؤال ۱۵ سطری پرسیده خواهد شد. داوران این دوره از کشورهای ایران، سودان، سوریه، عراق، لبنان و اندونزی هستند و داور کشور سودان برای اولین بار است که در مسابقات ایران به داوری می‌پردازد.

در رشته حفظ کل قرآن، رقابت به صورت ارتباط تصویری زنده برگزار می‌شود.

→ خواندن مطلب قبلی

حضور ۶۰۰ شرکت‌کننده از ۷۰ کشور در مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن

خواندن مطلب بعدی ←

گزارش تصویری مرحله نیمه‌نهایی سی‌وهفتمین مسابقات بین‌المللی قرآن ایران

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج − 2 =