اختتامیه طرح شهید سلیمانی در امامزاده روح‌الله الحسنی(ع) تهران

اختتامیه طرح شهید سلیمانی با توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی برای خانواده های نیازمند به همت اداره اوقاف ناحیه 3 تهران در امامزاده روح‌الله الحسنی(ع) تهران برگزار شد.

به گزارش رسامدیا، همزمان با اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی جمعی از مادران شهید لشکر فاطمیون در آستان مقدس امامزاده روح الله الحسنی (ع) گرد هم آمده بودند تا در مراسم اختتامیه طرح شهید قاسم سلیمانی شرکت کنند.

امروز- ۱۳ دی ماه آستان امامزاده روح الله الحسنی (ع) واقع در میدان امام خمینی (ره) در این روزهای کرونایی حال و هوای خاصی با حضور این مادران شهید پیدا کرده بود.

برخی از مادران با در دست داشتن تصاویر فرزند شهیدشان و حاج قاسم سلیمانی در این مراسم شرکت کرده بودند.

یکی از این مادران شهید مدافع حرم در این مراسم گفت: شهید سلیمانی یک فرمانده شجاع و با بصیرت در نبرد با دشمنان بود و سال های سال در این نبرد همواره شجاعانه حضور داشت.

وی با بیان اینکه دغدغه شهید سلیمانی گره گشایی از مشکلات افراد نیازمند بود افزود: ما امروز در این حرم دور هم جمع شدیم تا به یاد فرزندان شهیدمان و حاج قاسم سلیمانی کار کوچکی برای افراد نیازمند انجام دهیم.

این مادر شهید تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی همواره بر مرتفع کردن مشکلات مردم نیازمند تاکید داشت و امروز در این مراسم قرار است نسبت به تامین بسته های معیشتی برای افراد نیازمند اقدامی انجام شود.

مسئول فرهنگی ناحیه ۳ اداره اوقاف و امور خیریه شهر تهران نیز در این باره گفت: طرح شهید سلیمانی از روز بسیج ۵ آذرماه آغاز و امروز- ۱۳ دی ماه به مناسبت اولین سالگرد شهید قاسم سلیمانی این طرح به پایان می رسد.

حجت الاسلام حسن خانی افزود: در این مدت بیش از ۳ هزار بسته معیشتی و بهداشتی از محل نذورات، کمک های مردمی و همچنین از محل نیات موقوفات امامزادگان محدوده بازار تهران در بین نیازمندان توزیع شد.

وی ادامه داد: در این مراسم نیز با حضور خانواده شهدای مدافع حرم ۵۰۰ بسته معیشتی به افراد نیازمند توزیع شد و همچنین توزیع تعدادی کارت خرید لباس و همچنین توزیع بیش از ۳ هزار غذای گرم از دیگر اقدامات انجام شده در این طرح بود.

حجت الاسلام خانی خاطرنشان کرد: در این مدت نسبت به تامین لباس گرم برای کودکان کار و همچنین تامین لوازم التحریر و سایر ملزومات برای دانش آموزان و افراد نیازمند اقداماتی انجام شد.

همچنین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار نیز در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهید سلیمانی و همراهانش در سخنانی گفت: شهیدانی همچون سلیمانی ها این نظام را بیمه کردند.

حجت الاسلام محمد نقی زحمتکش افزود:‌ فرزندان رشید اسلام با شجاعت و غیرت مثال زدنی خود اجازه تعرض و توطئه به دشمنان ندادند و با مجاهدت و ایثارگری خود درخت تنومند انقلاب اسلامی را قوی تر کردند.

وی خاطرنشان کرد: این نظام و کشور را شهدا بیمه کردند و خون شهیدان هشت سال دفاع مقدس از جمله شهید قاسم سلیمانی موجب شد که این نظام پرآوازه تر شود.

در این مراسم از خانواده های معظم شهدای مدافع حرم تجلیل شد و مدیحه سرایی و خاطره گویی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

طرح شهید سلیمانی از روز بسیج آغاز و  تا ۱۳ دی ماه سالگرد شهادت سردار آسمانی در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور اجرا شد که در قالب این طرح به بیمارستان ها، نقاهتگاه‌ها کمک رسانی صورت گرفت، همچنین اماکنی جهت قرنطینه و درمان بیماران کرونایی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه اختصاص یافت و بسته های معیشتی در میان نیازمندان توزیع شد.

توجه به معیشت مجاورین بقاع متبرکه، تسویه حساب دفتری ارزاق افراد کم برخوردار، توزیع غذای گرم در شب و روز شهادت سردار سلیمانی و اولویت دادن به انجام کارهای زمین مانده در خصوص مقابله با کرونا بخش دیگری از اقداماتی بود که در قالب این طرح اجرا شد.

→ خواندن مطلب قبلی

برگزاری رزمایش «حرم تا حرم» همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی

خواندن مطلب بعدی ←

«جامعیت»؛ رویکرد اصلی سازمان اوقاف در آموزش حفظ و قرائت قرآن

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =