امامزاده ای که حرم آن بوی خراسان می‌دهد

حرم مطهر امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) برای زائران و عاشقان اهل بیت (ع)، عطر و بوی خراسان را می دهد.

به گزارش رسامدیا، امامزاده حضرت سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود به لحاظ تشرف از خراسان به منطقه، مشهور و ملقب به سید ابراهیم خراسانی (ع) است و حرم مطهر و ملکوتی این امامزاده جلیل القدر برای زائران و شیفتگان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام عطر و بوی خراسان را می دهد.

مطابق کتیبه سردرب ورودی آستانه مبارکه امامزاده سید ابراهیم (ع)، نسب ایشان به نوادگان و اعقاب امام موسی کاظم (ع) می رسد و شهر لاهرود وارث گنجینه گرانبهای تربت خراسان است و به عبارتی دیگر امامزاده حضرت سید ابراهیم (ع) گنجینه ارزشمندی است که از تربت پاک خراسان برای شهر لاهرود به ارث رسیده است.

باتوجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه که در حال حاضر امکان زیارت حضوری این امامزاده بزرگوار را برای خیل عظیم زائران و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) غیر ممکن ساخته است اما علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، تصاویر ضریح مطهر و آستانه متبرکه این امامزاده جلیل الشان را لمس و زیارت از راه دور بنمایند و ارادت قلبی خویش را به ساحت مقدس آن حضرت در معرض نمایش بگذارند.

آستانه مبارکه امامزده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود در شهرستان مشگین شهر بزرگترین ظرفیت توریسم مذهبی استان اردبیل محسوب می شود. به امید خدا پس از ریشه کنی و قطع کامل زنجیره ویروس کرونا، بارگاه ملکوتی امامزاده‌ حضرت سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود از غربت اجباری ناشی ازبیماری کرونا خارج شده و این مکان مذهبی مقدس دوباره به پایگاهی عظیم برای اوج فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و تقویت معنویات تبدیل شود.

تاکنون علمای عظام کشوری از جمله حضرت آیت الله مقتدایی، نایب ریئس اسبق مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حضرت آیت الله تحریری، استاد برجسته حوزه علمیه قم، حضرت آیت الله احمدی فقیه، نماینده مقام معظم رهبری در پژوهشکده رویان، حضرت آیت الله سید حسن سعیدی، فرزند شهید مبارز انقلابی آیت الله سعیدی و استاد برجسته حوزه علمیه قم با تشرف به بارگاه ملکوتی امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود، ارادت خویش را به ساحت قدسی آن حضرت ابراز کرده اند.

→ خواندن مطلب قبلی

هشتمین وقف جدید سرایان ثبت شد/ وقف یک باب منزل مسکونی

خواندن مطلب بعدی ←

افتتاحیه پنجمین هفته علمی تمدن نوین اسلامی برگزار شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + هفت =