بیمه خادمین مساجد و بقاع متبرکه پیگیری می‌شود

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی از پیگیری مجلس شورای اسلامی در زمینه بیمه خادمین مساجد و بقاع متبرکه خبر داد و گفت: بیمه خادمین جدید متوقف شده که این مسئله باید از سر گیری شود چون مساجد نیازمند خادمین ثابت هستند.

به گزارش رسامدیا، منصورعلی زارعی در نشست با اوقاف مازندران بر ضرورت احیای سنت حسنه وقف تاکید کرد و گفت: مردم مازندران با توجه به سابقه تدین از سال‌های بسیار گذشته تاکنون نسبت به فرهنگ وقف اهمیت بالایی برخوردار بودند.

زارعی تصریح کرد: فرهنگ مقدس وقف در مازندران در همه امورات برای حل مشکلات مردم از تحصیل گرفته تا مسائل درمانی و آموزشی کاربرد دارد و این ظرفیت باید مورد توجه مسؤولان و خیرین قرار گیرد.

وی با بیان اینکه وقف یک موضوع فرهنگی منحصر به فردی است که قابلیت‌های بسیار بالایی در محرومیت‌زدایی دارد، خاطرنشان کرد: در مازندران نیز از دیرباز مردم استان به وقف علاقه داشتند و هزاران مکان استان وقفی هستند که در حوزه درمان، علم و دانش وقف کردند که اخیراً در شهرستان نور نیز یک خیّر اقدام به وقف زمین‌های کشاورزی خود برای دانش علم هسته‌ای کرده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم مازندران همچنان به وقف علاقه دارند و این مسئله کمک می‌کند تا افرادی که در زندگی مشکل دارند، مشکلاتشان توسط عوائد موقوفات برطرف شود.

زارعی وقف را نوعی درآمد پایدار برای محرومان دانست و عنوان کرد: بر همه ما ضرورت دارد چه از سازمان اوقاف و امور خیریه و چه همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به حفظ موقوفات تلاش کنند و باید مردم و افرادی که از تمکن بیشتری برخوردار هستند تشویق کنیم تا نسبت به ایجاد وقف‌های جدید، اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی افزود: رویکرد اصلی مجلس شورای اسلامی نگاه به طبقات ضعیف جامعه است و در این مسیر می‌شود با کار فرهنگی مناسب و با ورود خیرین و ایجاد وقف‌های جدید که موجب درآمد پایدار می‌شود به نیازمندان جامعه کمک کرد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی بر رعایت قوائد و قوانین شرعی موقوفات تاکید دارد، گفت: هر نوع قانون جدید در خصوص موقوفات و یا اصلاح آن که از قبل تصویب شده باید با نظر شرعی باشد.

زارعی بر ضرورت نظارت بر عملکرد و فعالیت متولیان موقوفات تاکید کرد و افزود: متولیان موقوفات باید در کنار مردم باشند و با عملکرد خود نباید موجب گلایه‌های مردمی شوند.

وی از پیگیری مجلس شورای اسلامی در زمینه بیمه خادمین مساجد و بقاع متبرکه خبر داد و گفت: بیمه خادمین جدید متوقف شده که این مسئله باید از سر گیری شود چون مساجد نیازمند خادمین ثابت هستند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه مردم باید از آثار و برکات وقف در جامعه آگاه شوند و این مسئولیت مهم بر عهده سازمان اوقاف است، گفت: اجرای نیات موقوفات و برکات وقف باید به خوبی اطلاع رسانی شود چون اکثر مردم از آثار ارزشمند وقف اطلاعی ندارند.

→ خواندن مطلب قبلی

برگزاری سوگواره یاس نبوی در آستان مقدس امامزاده پنج تن لویزان

خواندن مطلب بعدی ←

هشتمین وقف جدید سرایان ثبت شد/ وقف یک باب منزل مسکونی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =