طرح «سبیل‌الرشاد» برای ارتقاء قاریان نوجوان قرآن اجرا می‌شود

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به اجرای طرح سبیل‌الرشاد گفت: در این طرح قاریان نوجوان مستعد در تلاوت قرآن به صورت تخصصی آموزش می‌بینند.

به گزارش رسامدیا، طرح قرآنی سبیل‌الرشاد با هدف آموزش و تربیت قاریان و حافظان نوجوان قرآن کریم توسط مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه راه‌اندازی شد.
محمدمهدی بحرالعلوم معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام این خبر گفت: سیاست آموزشی سازمان اوقاف در حوزه قرآن آموزش تخصصی است، زیرا دیگر نهاد‌ها مثل وزارت ارشاد کار آموزش عمومی را انجام می‌دهند. از این رو طرح سبیل‌الرشاد را برای ارتقاء قاریان نوجوان قرآن کریم در دستور کار قرار دادیم.
شناسایی نوجوانان مستعد تلاوت از جلسات قرآن
وی درخصوص نحوه شناسایی قاریان حاضر در طرح گفت: نوجوانان مستعد در تلاوت قرآن کریم با مشورت گرفتن از اساتید جلسات قرآن تهران شناسایی و برای حضور در طرح سبیل‌الرشاد دعوت شدند.
آموزش جامع قرائت، حفظ و مفاهیم
بحرالعلوم بابیان اینکه آموزش‌های جامعی برای طرح سبیل‌الرشاد در نظر گرفته شده است، گفت: در این دوره‌ها در کنار تلاوت برای حفظ قرآن شرکت‌کنندگان هم برنامه‌ریزی شده و علاوه بر این‌ها مفاهیم قرآن کریم هم به نوجوانان آموزش داده می‌شود. البته در کنار آموزش موضوع تربیت هم در دستور کار قرار دارد و برنامه‌هایی هم در این زمینه داریم.
توجه به مباحث تربیتی در کنار آموزش
معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با مهم خواندن بحث تربیتی، تأکید کرد: مباحث تربیتی باید در کنار آموزش باشد از این رو ما محدود به حفظ و قرائت نیستیم بلکه مفاهیم و رویکردهای تربیتی را نیز که اصل کار است، مد نظر قرار داده‌ایم تا در آینده الگویی از قاریان و حافظان داشته باشیم که الگوی جامعه باشند.
هماهنگی با مسئولان طرح‌های مشابه
معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از هماهنگی با مسئولان طرح‌های مشابه خبر داد و گفت: در کشور برنامه‌های مختلفی برای آموزش و پرورش قاریان وجود دارد و در جلسه‌ای ضمن هماهنگی با مسئولان دیگر طرح‌های آموزشی مقرر شد از پذیرش شرکت‌کنندگانی که در دیگر دوره‌ها حضور دارند جلوگیری شود.
بحرالعلوم از برنامه‌ریزی برای آموزش شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن خبر داد و گفت: همزمان با این طرح دو طرح دیگر برای حافظان و قاریان شرکت‌کننده‌ در مسابقات قرآن که حد نصابی از امتیاز را کسب کرده‌اند، طراحی شده و حدود یک هزار نفر شناسایی شده‌اند و از امروز مرحله ثبت‌نام آنها در مرکز امور قرآنی شکل گرفته است.

→ خواندن مطلب قبلی

اقدامات اثرگذار در حوزه وقف با کار رسانه‌ای و تبلیغی به مردم اطلاع‌رسانی شود

خواندن مطلب بعدی ←

ثبت وقف جدید با نیت ترویج مکتب «حاج قاسم سلیمانی»

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × دو =