مستند «صفر و بی نهایت» به جشنواره مردمی فیلم عمار راه یافت

طبق اعلام دبیرخانه یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، مستند «صفر و بی نهایت» تهیه شده توسط روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه به بخش مسابقه مستند «تاریخ فرهنگی، اجتماعی و دفاع مقدس» این جشنواره راه یافت.

به گزارش رسامدیا، مجموعه‌  سه قسمتی «صفر و بی نهایت» پیرامون زندگی نامه مرحوم «حسینعلی البرز»؛ بنیانگذار «نوبل ایرانی» و از واقفان شاخص کشور تهیه و تولید شده است.

اسناد بنیاد البرز، کتاب چهره ماندگار وقف به قلم منوچهر فقیه و روزنامه‌های اطلاعات و کیهان از منابع استفاده شده در این مستند هستند که توسط مهدی ضحاکی فاتح کارگردانی شده است.

تصویربرداری از افرادی که مرحوم «حسینعلی البرز» را درک کرده‌اند و دانشجویان و افراد موفقی که از بنیاد البرز جایزه گرفته‌اند و همچنین بازسازی زندگی موسس بنیاد فرهنگی البرز از دوران کودکی تا لحظه مرگ و پیشرفت بنیاد بعد از انقلاب اسلامی در بیش از ۲۰ لوکیشن مختلف، از مراحل ساخت مجموعه «صفر و بی نهایت» است که سجاد فرامرزی تهیه‌کننده آن است.

جلیل فرجاد نقش مرحوم «حسینعلی البرز» را در مجموعه «صفر و بی نهایت» بر عهده دارد؛ علی صابری و بنیامین صفاپور از دیگر بازیگران این مجموعه هستند.

بنیاد فرهنگی البرز با هدف‌‌‌ ترویج فرهنگ و دانش کشور، سال ۱۳۴۲ توسط زنده‌یاد مرحوم «حسینعلی البرز» از طریق وقف اموال، تاسیس شده است.

مرحوم «حسینعلی البرز» برای تاسیس این بنیاد تمام اموال خود را «وقف» کرد؛ وی حتی خانه شخصی خود را نیز فروخت و مبلغ آن را به مجموع دارایی‌های بنیاد اضافه کرد و در یکی از اتاق‌های هتل ایرانشهر زندگی کرد.

موسس بنیاد فرهنگی البرز سال‌ها علاوه بر عضویت در نخستین هیئت امنای دانشگاه شریف، تمام تلاش خود را در حمایت از نخبگان ایرانی در تمامی سطوح از طریق ابداع و اعطای وام شرافتی (بدون ضامن و بهره) به دانشجویان، اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و همچنین ابتکار و اهدای جایزه بنیاد البرز به‌عنوان جایزه نوبل ایرانی به برترین‌های علمی کشور به کار بست.

بنیانگذار وقف علمی کشور، علیرغم بیماری و منع پزشکان از هرگونه فعالیت، مسئولیت مدیرعاملی بنیاد را با اشتیاق به عهده گرفت و در طی سال‌های حضورش در ایران، مادام‌العمر خود را از دریافت هرگونه حقوق، پاداش و مزایا بابت مدیریت در بنیاد محروم کرد و به عبارتی، علاوه بر وقف تمامی اموال خود، وجود خود را نیز وقف کرد.

گفتنی است، اسامی عوامل دیگر ساخت این مجموعه به شرح زیر است:

ناظر کیفی: عباس لهراسبی

تهیه کننده: سجاد فرامرزی

مدیر فیلم برداری: علی اکبر عطایی

فیلمبردار اول:امیرحسین نوش آذر

دستیار:حامد علیزاده

مدیر تولید: مهدی شهرباف

طراح صحنه: فریاد صالح

دستیار صحنه:ارکان تیموری – محسن تقی پور

طراح لباس: آمنه شیخ الاسلام

دستیار:سعیده اصغری

طراح گریم: مهدی شعبانی

منشی صحنه:مژگان مظاری

مدیر تدارکات:افشین حیدری

دستیار کارگردان:میثم مرادی

گروه برنامه ریزی: مهدی باقرپور، فاطمه غلامی

→ خواندن مطلب قبلی

اجرای طرح وقف مشارکتی ساخت مسکن جوانان

خواندن مطلب بعدی ←

اهمیت شهرستان ملایر در حوزه وقف/ نگاه ویژه سازمان اوقاف به شهرستان همدان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − ده =