حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی:
آراستگی شهید سلیمانی به آیات قرآن سبک زندگی‌اش را به مکتب تبدیل کرده است

حجت‌الاسلام خاموشی در آئین آغاز ساخت بنای یادمان شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان‌شان با بیان اینکه حاج قاسم با کیاست و زرنگی خود را به آیات بسیاری از قرآن آراسته بود، اظهار کرد: همین کیاست و آراستگی به نورانیت قرآن سبک زندگی و سیره اش را به تعبیر مقام معظم رهبری به مکتب تبدیل کرده است.

به گزارش رسامدیا، آئین آغاز ساخت بنای یادمان شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان‌شان صبح دوشنبه، 15 دی ماه با حضور مهندس «محمد جلال‎‌مآب»، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات و جمعی از شخصیت های لشکری و کشوری و اصحاب رسانه های جمعی در محل دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد.

بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «سید مهدی خاموشی» در این آئین با اشاره به عمر محدود و کوتاه انسان ها، اظهار کرد: خداوند در قرآن می فرماید: «کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ»، یعنی هر چه در این کره خاکی است از بین رفتنی است اما چطور انسانی ابدی می شود و خداوند،  کون و مکان را در خدمت او درمی آورد؟!

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: انسانی که محدود به زمان و مکان و قدرت و امکانات است اگر با انگیزه الهی حرکت کند، به چنین مقامی دست می یابد و طرف معامله خدا قرار می گیرد و مشتری جان پاک او، خدا می شود: «اِنَّ اللّهَ اشتَری مِنَ المُؤمِنینَ اَنفُسَهُم وَ اَموالَهُم بِاَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللهِ فَیَقتُلونَ وَ یُقتَلون».

وی تصریح کرد: حاج قاسم با همان بیان لطیف می گفت: فلانی خیلی زرنگ بود و خوب معامله ای با خدا کرد. شهیدان با بازار معامله ای که باب کردند خود را مصداق برخی وعده های الهی کردند. بسیار گشتم تا ببینم آیا می توانیم با انسان این زمانی و چندبعدی، آیات متعددی از قرآن را انطباق دهیم و در نهایت حاج قاسم را مصداق بسیاری از این آیات یافتم.

حجت الاسلام خاموشی تاکید کرد: این شهید عزیز مصداق بسیاری از آیات قرآن است مثل «قتل اصحاب الاخدود»، حاج قاسم اخدود زمان را شناخته بود و می دانست برای ایمان به خدا است که استکبار جهانی به مومنان حمله می کند، او فرعون زمان را شناخته بود. برای همین است که در همه تحلیل های غرب از منظقه نام حاج قاسم می درخشد، او به تنهایی و با مکتب خود جنگ با استکبار را در منطقه پیش برد.

وی در ادامه بیان کرد: سردار سلیمانی آرزو داشت در سرزمین عتبات عالیات به شهادت برسد و به دست شیطان اکبر به این مقام دست یافت. در راهپیمایی اربعین یکی از اعراب به من گفت: شما حاج قاسم را به کشورهای اسلامی بدهید و برای خودتان حاج قاسم های دیگر را تربیت کنید …

حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه حاج قاسم و یارانش اصحاب کهف زمان هستند که مقابل فرعون دوران ایستادند و خداوند آنها را به کهف حصین ولایت برد، گفت: «وَرَبَطْنَا عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ إِذْ قَامُوا فَقَالُوا رَبُّنَا رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ لَنْ نَدْعُوَ مِنْ دُونِهِ إِلَٰهًا ۖ لَقَدْ قُلْنَا إِذًا شَطَطًا؛ و دلهای (پاک) آنها را سخت استوار و دلیر ساختیم آن‌گاه که آنها قیام کرده و گفتند: خدای ما پروردگار آسمانها و زمین است و ما هرگز جز خدای یکتا هیچ کس را به خدایی نمی‌خوانیم، که اگر بخوانیم سخت راه خطا و ظلم پیموده‌ایم.»

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه وصیتانه حاج قاسم ولایتنامه است و ایشان تاکید دارد چشمتان را از دهان رهبری برنگیرید، ابراز کرد: دیپلماسی عزت مداری ما در گروی تداوم راه حاج قاسم است.

وی ادامه داد: از دیگر جلوه های انطباق آیات قرآن با حیات بابرکت حاج قاسم آیه 69 سوره مبارکه نساء است که می فرماید: «وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِکَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِکَ رَفيقاً». حاج قاسم همچنین مصداق آیه شریفه «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ» است.

حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه حاج قاسم با کیاست و زرنگی خود را به آیات بسیاری از قرآن آراسته بود، اظهار کرد: همین کیاست و آراستگی به نورانیت قرآن سبک زندگی و سیره اش را به تعبیر مقام معظم رهبری به مکتب تبدیل کرده است. ایشان بارها به هدف زد و مصداق عینی آیه «قِيلَ ادْخُلِ الْجَنَّةَ ۖ قَالَ يَا لَيْتَ قَوْمِي يَعْلَمُونَ» شد و در اعلی علیین بهشت جای گرفت. هم خدا از او راضی است و هم او از خدا!

وی در پایان با بیان اینکه تشییع و عزاداری عظیم و میلیونی برای حاج قاسم جایگاه و عزت ایشان را ثابت کرد، تاکید کرد: ان شاءالله ما از زرنگی و کیاست حاج قاسم درس بگیریم و از مکتب حاج قاسم عامل بودن به قرآن را فرا بگیریم.

 

→ خواندن مطلب قبلی

راه‌اندازی 800 کانال فضای مجازی در حوزه سبک زندگی اسلامی از سوی سازمان اوقاف/ پیش بینی برنامه‌ای برای ولادت حضرت زهرا(س) با رویکرد معرفتی

خواندن مطلب بعدی ←

نگاه‌ها در عرصه موضوعات وقف به‌روز شود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × یک =