محمدمهدی بحرالعلوم:
آغاز پایش اقدامات دستگاه‌ها در زمینه حفظ قرآن/ اجرای طرح بشارت از ابتدای سال ۱۴۰۰

مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن از آغاز پایش و رصد اقدامات دستگاه‌های عضو ستاد خبر داد و گفت: طرح سه‌ساله حفظ قرآن به عنوان «بشارت» نیز از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرا می‌شود.

به گزارش رسامدیا، محمدمهدی بحرالعلوم، مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم با اشاره به برگزاری جلسه با اعضای این ستاد و مطرح کردن دو موضوع در این جلسات گفت: یکی از این مباحث، پایش اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه حفظ قرآن از سوی دستگاه‌های عضو ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن است. این رصد تا پایان سال ۹۹ از تمامی دستگاه‌های عضو صورت خواهد گرفت.

بحرالعلوم افزود: موضوع دوم این جلسات ایجاد هماهنگی با دستگاه‌های عضو ستاد راهبری برای اجرای طرح سه‌ساله حفظ قرآن کریم است.

وی به ابلاغ برخی اقدامات تدوین شده در زمینه حفظ قرآن به دستگاه‌های عضو ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن در تیرماه سال ۹۸ برای اجرا اشاره کرد و افزود: پایه اولیه پایشی که اخیراً آغاز شده است از وضعیت همان اقدامات خواهد بود. این پایش از هفته گذشته و با وزارت آموزش و پرورش و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها آغاز شد، در آن جلسات پس از دریافت گزارش اقدامات انجام شده، دو هفته مهلت داده شد تا گزارش‌های دقیق‌تر را آماده کنند. در همین راستا شنبه، ۲۰ دی‌‌ماه جلسه‌ای در سازمان عقیدتی ـ سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد که در آن نمایندگانی از سپاه، ارتش، وزارت دفاع و نیروی انتظامی حضور داشتند.

بحرالعلوم تصریح کرد: در این جلسه، هر کدام از نمایندگان دستگاه‌ها گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه دادند و در ادامه نظرات و دستاوردهای ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم به اطلاع رسید. همچنین مقرر شد پایش دقیق‌تر، مطابق با اقدامات و کاربرگ‌های تهیه شده به ستاد ارائه شود. در ادامه نیز بنا شد تا نیروهای مسلح همکاری لازم جهت اجرای طرح سه‌ساله حفظ قرآن به عنوان بشارت را از ابتدای سال ۱۴۰۰ داشته باشند.

→ خواندن مطلب قبلی

ثبت وقف برای بهداشت و درمان در اولویت است

خواندن مطلب بعدی ←

گزارش تصویری همایش وقف و تمدن نوین اسلامی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 12 =