آیین «سوگواره یاس نبوی» در یک هزار بقعه متبرکه برگزار می‌شود

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: آیین عزاداری و سوگواره یاس نبوی، یکشنبه ساعت 9 صبح به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: براساس برنامه ریزی ها، آیین عزاداری و سوگواری حضرت زهرا (س) در یک‌هزار بقعه با رعایت پروتکل های بهداشتی در قالب مجازی و حضوری برگزار می شود.

وی افزود: ‌آیین سوگواری فردا در قالب یاس نبوی ویژه برادران و رهروان یاس نبوی ویژه خواهران با برگزاری سخنرانی درخصوص معرفی شخصیت حضرت زهرا(س)، قرائت قرآن کریم، تواشیح، قرائت زیارت نامه حضرت زهرا(س)، عزاداری، مداحی، مرثیه سرایی، خیمه های معرفت  و اطعام عزاداران همراه است.

خیمه های معرفت

نوروزپور ادامه داد: همه ساله در حاشیه آیین عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) در صحن  بقاع متبرکه و اماکن مذهبی خیمه های معرفت برپا و مبلغان خواهر و برادر مستقر در آن به سوالات شرعی و شبهات دینی، بحث های روانشناسی کودک، مسائل خانواده و دیگر موارد پاسخ خواهند داد.

وی با بیان اینکه این آیین عزاداری از سال ۱۳۹۰ همه ساله در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در بقاع متبرکه کشور برگزار می شود، افزود: برگزاری این مراسم از ساعت 9 صبح ویژه برادران و خواهران آغاز و تا هنگام نماز ظهر ادامه خواهد داشت.

نوروزپور با تاکید بر اینکه آیین عزاداری ویژه خواهران نیز بعد از ظهر برگزار می شود، افزود:‌ آیین سوگواری فردا در شهرهای قرمز و نارنجی در بصورت مجازی (شبکه های استانی و اینترنتی)، شهرهای زرد با هماهنگی و تایید ستاد ملی مقابله با کرونا استان ها و شهرهای آبی به صورت حضور فیزیکی با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی برگزار خواهد شد.

اهداء تبرکات فاطمی در سراسر کشور

وی از دیگر اقدامات را اهدا کمک های مومنانه در قالب هدیه تبرکات فاطمی عنوان کرد و گفت: به رغم توزیع یک میلیون و ۵۰۰ هزار بسته کمک های معیشتی به خانواده های نیازمند، آخرین مرحله اهدا اینگونه کمک فردا توزیع خواهد شد و ادامه برنامه یادشده مجددا از دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز می شود.

→ خواندن مطلب قبلی

بنیاد «صحیفه سجادیه» در آذربایجان شرقی افتتاح شد

خواندن مطلب بعدی ←

اجرای طرح «تبرکات فاطمی» در سراسر کشور

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 12 =