اجرای طرح «تبرکات فاطمی» در سراسر کشور

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در مورد اجرای طرح «تبرکات فاطمی» گفت: هر ساله در راستای ارائه خدمت به محرومان و انفاق نیابتی از حضرت زهرا(س)، بسته‌های غذایی به‌نام «تبرکات فاطمی» در ایام سوگواری فاطمیه به خانواده‌های کم برخورداری که پیرامون بقاع متبرکه زندگی می‌کنند، اهدا می‌شود.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم موسوی‌متقی، مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، درباره برگزاری طرح «سوگواره یاس نبوی» در بقاع متبرکه سراسر کشور اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، «سوگواره یاس نبوی» در دو هزار و ۵۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه برگزار خواهد شد.
وی تأکید کرد: با توجه به وضعیت شیوع کرونا در هر استان(سفید، آبی، زرد، نارنجی و قرمز)، برنامه‌ریزی شده تا تمامی مراسم به‌صورت حضوری یا مجازی با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.
مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام نیمه شعبان طرح «نسیم انتظار» را در سراسر کشور اجرا کرد که در این طرح گروه‌های سرود و تواشیح در سطح شهرها به اجرای برنامه پرداختند. در ایام فاطمیه نیز ۳۰۰ بقعه متبرکه، کاروان عزاداری راه‌اندازی کرده‌اند و به اجرای مراسم عزاداری در سطح شهرها می‌پردازند.
موسوی‌متقی در مورد اجرای طرح «تبرکات فاطمی» گفت: هر ساله در راستای ارائه خدمت به محرومان و انفاق نیابتی از حضرت زهرا(س)، بسته‌های غذایی به‌نام «تبرکات فاطمی» در ایام سوگواری فاطمیه به خانواده‌های کم برخورداری که پیرامون بقاع متبرکه زندگی می‌کنند، اهدا می‌شود.
وی در پایان بیان کرد: به‌مناسبت ایام فاطمیه ۵۵۰ تابلو نقاشی با موضوع فاطمیه و شهید سلیمانی در صحن بقاع متبرکه و امامزادگان کشور به نمایش گذاشته شده است.

→ خواندن مطلب قبلی

آیین «سوگواره یاس نبوی» در یک هزار بقعه متبرکه برگزار می‌شود

خواندن مطلب بعدی ←

آغاز مرحله نیمه‌نهایی سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن از 30 دی‌ماه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + هفده =