افتتاح حسینیه ثارالله(ع) امامزاده عبدالله با حضور رئیس سازمان اوقاف

با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه حسینیه امامزاده عبدالله شهر همدان افتتاح شد.

به گزارش رسامدیا، حسینیه ثارالله بقعه متبرکه امامزاده عبدالله (ع) همدان، چهارشنبه 10 دی ماه با حضور حجت الاسلام سید مهدی خاموشی؛ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افتتاح شد.
رئیس هیات منای بقعه متبرکه امامزاده عبدالله(ع) همدان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: حسینیه ثارالله دو هزار متر زیربنا دارد و امروز پس از یک سال کار ساخت و ساز افتتاح می‌شود.
محمدرضا بیات با بیان اینکه زمستان سال گذشته ساخت این پروژه آغاز و یک ماه پیش کار آن تمام شد و امروز افتتاح می‌شود گفت: آشپزخانه‌های مرکزی این مکان راه‌اندازی و گازکشی نیز انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه داخل ضریح بقعه متبرکه در حال آینه‌کاری رواق‌ها هستیم و کارهای عمرانی موزه این مکان مقدس نیز به مساحت ۳۵۰ متر به پایان رسیده است افزود: قریب به ۸ میلیارد تومان در این بقعه منبرکه کار انجام می‌شود ضمن اینکه برای حسینیه نیز ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.
رئیس هیات منای امامزاده عبدالله(ع) همدان در پاسخ به اینکه می‌توانست فرش‌های حسینیه یکدست باشد اما در رنگ‌های متفاوت است و جلوه خوبی ندارد بیان کرد: در حال حاضر ۳۰۰ تخته فرش در اینجا استفاده شده اما فرش‌هایی هستند که در تابستان برای برگزاری مراسم داخل حیاط امامزاده پهن می‌شود و ما درصددیم با حضور حجت الاسلام خاموشی بودجه‌ای اختصاص یابد تا حسینیه را موکت کنیم.
وی با بیان اینکه فضای در نظر گرفته شده برای حسینیه مورد استفاده هیات‌های زیادی قرار خواهد گرفت گفت: برای مثال هیاتی به نام ثارالله با یک‌هزار نفر جمعیت جوان در این مکان جمع می‌شوند و برنامه‌های مختلفی برگزار خواهند کرد.
بیات با تاکید به اینکه این حسینیه در مرکز شهر واقع شده و با حضور زائران اباعبدالله(ع) در ایام اربعین حسینی استراحتگاهی برای آنها به شمار می‌رود گفت: آشپزخانه‌های بزرگی هم برای پذیرایی از زوار امام حسین(ع) در این مکان تعبیه شده است.
وی با بیان اینکه قریب به ۲.۵ میلیارد تومان هزینه برای آینه‌کاری رواق‌های ضریح نیاز است که بیشتر از نصف آن انجام شده، خاطرنشان کرد: اشیای قیمتی وقفی نیز وارد موزه امامزاده شده است.
گفتنی است رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از موزه این بقعه متبرکه بازدید کرد، ایشان قبل از حضور در امامزاده عبدالله(ع) به شهرستان ملایر رفت و پس از ملاقات با امام جمعه و فرماندار، از مقبره واقف بزرگ سیف‌الدوله، از پروژه‌های در حال ساخت این شهرستان مانند بازار مبل و منبت، پمپ بنزین و مرکز علم و فن آوری بازدید کرد.

→ خواندن مطلب قبلی

ارزیابی مثبت عملکرد دبیرخانه چندرسانه‌ای «وقف چشمه همیشه جاری» در همدان

خواندن مطلب بعدی ←

برگزاری هفتمین جشنواره سراسری وقف و رسانه به میزبانی خراسان‌جنوبی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 13 =