برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم؛ با مدل ترکیبی و غیر حضوری

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به جمع‌بندی مسابقات کشوری گفت: نواقص این مسابقات شناسایی شده و برای مسابقات بین‌المللی که اواخر امسال برگزار می‌شود، احتمالاً مدل ترکیبی و غیر حضوری را در دستور کار قرار خواهیم داد.

به گزارش رسامدیا، «مهدی قره‌شیخلو»، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه پیرامون مسابقات سراسری و بین‌المللی قرآن کریم در پاسخ به این سؤال که  چرا استان سیستان و بلوچستان در این دوره حضور نداشت، گفت: عدم نصاب نمره ای و  ناهماهنگی عامل عدم حضور نمایندگان این استان است و برای رفع این اتفاق، به اداره کل اوقاف استان تذکرات لازم داده شد.

وی همچنین درپاسخ به این سؤال که آیا می‌شود مسابقات بجای نمره دهی به یک تلاوت، تبدیل به ارزیابی فصلی تلاوت قاریان گردد گفت:  سختی ها و پیچیدگی‌های این روش زیاد است و نمی‌شود با تعدد تلاوت ها لزوماً دقت را بالا برد. چراکه بفرض اگر پس از یک مسابقه به فاصله ۲۴ ساعت بعد مجدداً تلاوت‌ها انجام شود و ارزیابی گردد، این امکان وجود دارد که نتایج تغییر کند.

قرشیخلو با اشاره به استقبال بینندگان شبکه قرآن ومعارف سیما از مسابقات، به حجم بالای شرکت کنندگان در مسابقه پیامکی اشاره کرد و گفت: این آمار که در نوع خود بی سابقه بود، نشان داد که با تغییر نوع برگزاری مسابقات، چقدر به بینندگان آن افزوده شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که برای ساماندهی وضعیت داوران چه تمهیداتی اندیشیده شده گفت: در روزهای آینده فراخوان طرح ویژه ای برای سطح بندی و ارزیابی داوران صادر می‌شود که همین‌جا از همه داوران محترم حتی پیشکسوتان این عرصه می‌خواهم که در این فراخوان شرکت و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

قرشیخلو مهمترین راهکار رشد قاریان و بالارفتن سطح مسابقات را در ایجاد فضای کرسی‌های تلاوت برای آنان دانست و افزود: ما طرح ویژه ای برای برگزاری کرسی های تلاوت در بقاع متبرکه سراسر کشور داریم ، که منجر به رشد قاریان و افزایش سطح کیفی تلاوت آنان خواهد شد، کمااینکه علت موفقیت قاریان مصری هم حضور در محافل و مساجد و تلاوتهای فراوان مجلسی است.

وی در پایان با اشاره به جمع بندی مسابقات کشوری اعلام کرد: نواقص این مسابقات شناسایی شده و انشاالله برای مسابقات بین‌المللی که اواخر امسال برگزار می‌شود، احتمالا مدل ترکیبی و غیر حضوری را در دستور کار قرار خواهیم داد.

→ خواندن مطلب قبلی

گزارش تصویری بازدید رئیس سازمان اوقاف از ۲ مجموعه در سمنان و دامغان

خواندن مطلب بعدی ←

گذری بر وقف در آیین مسیحیت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =