بحرالعلوم عنوان کرد:
«جامعیت»؛ رویکرد اصلی سازمان اوقاف در آموزش حفظ و قرائت قرآن

بحرالعلوم با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای اصلی ما در زمینه آموزش قرآن، مبحث «جامعیت» است، گفت: زمانیکه صحبت از آموزش حفظ و قرائت می‌کنیم سعی‌مان این است تا مجموعه‌ای از آموزش‌ها که یک قاری و حافظ ممتاز به آن احتیاج دارد، ارائه شود.

به گزارش رسامدیا، افتتاحیه طرح ارتقاء قاریان نوجوان (طرح قرآنی سبیل‌الرشاد) امروز (۱۳ دی) در سالن جلسات ساختمان مهر این سازمان برگزار شد.

«محمدمهدی بحرالعلوم» معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه شهید قاسم سلیمانی نه‌تنها الگویی برای همه رزمندگان بلکه الگویی برای همه آزادگان دنیاست، اظهار کرد: حرکت ایشان الگویی برای ما ساخته تا این مسیر را طی کنیم.

وی تصریح کرد: در سازمان اوقاف سیاست آموزش قرآن، به‌سمت آموزش تخصصی است؛ یعنی افردای که در زمینه حفظ و قرائت گام‌هایی را برداشته‌اند به درجات بالاتر در آموزش‌های قرآنی برسند؛ با این رویکرد چندین طرح آموزشی طراحی شده است که طرح ارتقاء قاریان یکی از آنها هست.

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف افزود: همزمان با این طرح دو طرح دیگر برای حافظان و قاریان شرکت‌کننده‌ در مسابقات قرآن که حد نصابی از امتیاز را کسب کرده‌اند، طراحی شده و حدود یک هزار نفر شناسایی شده‌اند و از امروز مرحله ثبت‌نام آنها در مرکز امور قرآنی شکل گرفته است.

بحرالعلوم با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای اصلی ما مبحث «جامعیت» است، گفت: زمانیکه صحبت از آموزش حفظ و قرائت می‌کنیم سعی‌مان این است تا مجموعه‌ای از آموزش‌ها که یک قاری و حافظ ممتاز به آن احتیاج دارد، ارائه شود.

وی ادامه داد: ما محدود به حفظ و قرائت نیستیم بلکه مفاهیم و رویکردهای تربیتی را نیز که اصل کار است، مد نظر قرار داده‌ایم تا در آینده الگویی از قاریان و حافظان داشته باشیم که الگوی جامعه باشند.

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با مهم خواندن بحث تربیتی، تاکید کرد: از نوجوانان، مربیان و خانواده‌ها درخواست می‌کنم به این نکته توجه کنند که مباحث تربیتی باید در کنار آموزش باشد.

بحرالعلوم خطاب به نوجوانان قرآنی گفت: اگر شما می‌خواهید از قرآن بیش از این ظواهر را دریافت کنید، مقدماتی می‌خواهید؛ مقدماتش مراقبت از افکار و رفتار است.

وی خاطرنشان کرد: به آنچه که از تکنیک‌های حفظ و قرائت گفته می‌شود اکتفا نکنید، زیرا این اکتفا، یک آسیب مهم برای جامعه حفظ و قرائت است.

→ خواندن مطلب قبلی

اختتامیه طرح شهید سلیمانی در امامزاده روح‌الله الحسنی(ع) تهران

خواندن مطلب بعدی ←

اقدامات اثرگذار در حوزه وقف با کار رسانه‌ای و تبلیغی به مردم اطلاع‌رسانی شود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =