حضور ۶۰۰ شرکت‌کننده از ۷۰ کشور در مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن

مرحله نیمه‌نهایی سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران با رقابت ۱۲۰ شرکت‌کننده از ۷۰ کشور، از ۳۰ دی ۱۳۹۹ آغاز خواهد شد.

به گزارش رسامدیا، با توجه به برگزاری مجازی و تلویزیونی مسابقات سراسری قرآن مرحله نیمه نهایی نیز به این دوره از مسابقات بین‌المللی اضافه خواهد شد.

۶۰۰ شرکت‌کننده از ۷۰ کشور در مرحله مقدماتی این مسابقات شرکت کرده و پس از گزینش شرکت‌کنندگان در مرحله مقدماتی، ۱۲۰ نفر به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کرده‌اند. این مرحله قرار بود به صورت حضوری در فروردین‌ماه ۱۳۹۹ برگزار شود که شیوع ویروس کرونا مانع از برگزاری آن شد.

در این مرحله از مسابقات بین‌المللی قرآن همانند مسابقات سراسری قرآن کریم، تلاوت شرکت‌کنندگان رشته قرائت تحقیق ضبط شده و برای هیئت داوران پخش می‌گردد و شرکت‌کنندگان رشته حفظ کل قرآن نیز به صورت آنلاین در معرض قضاوت هیئت داوران قرار خواهند گرفت.

از ۱۱ داور حاضر در بخش آقایان، شش نفر ایرانی خواهند بود و داوران خارجی که به صورت آنلاین به داوری می‌پردازند از کشورهای ترکیه، لبنان، اندونزی، عراق و سودان خواهند بود.

این مسابقات از ۳۰ دی ماه ۱۳۹۹ هر روز طی دو نوبت از ساعت ۹ صبح تا اذان ظهر و از ساعت ۱۵ تا اذان مغرب برگزار می‌شود.

گفتنی است مسابقات بخش بانوان با توجه به تک‌مرحله‌ای بودن، تنها در فینال اجرا خواهد شد.

مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در صورت مساعد شدن شرایط کرونایی کشور، در اسفند ماه و به صورت حضوری برگزار می‌شود و در صورت تداوم شرایط کرونایی، مسابقات مرحله نهایی نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

→ خواندن مطلب قبلی

موزه وقف همدان

خواندن مطلب بعدی ←

آغاز رقابت ۱۲۰ قاری و حافظ در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + 13 =