حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی:
حمایت از دانش بنیان‌ها، راهبرد کلان سازمان اوقاف برای تحقق «جهش تولید»

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی گفت: یکی از مهمترین اقدامات اساسی وقف و آنچه مجموعه اوقاف در سطح کشور وظیفه خود می داند که انجام دهد، لبیک به پیام مقام معظم رهبری و تحقق «جهش تولید» است که در این راستا با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان سعی داریم این مهم را محقق سازیم.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سفر یک روزه خود به استان سمنان گفت: توسعه زنجیره های تولید یکی از اولویت های سازمان اوقاف و امور خیریه است و در این زمینه تلاش خواهد شد با استفاده از شیوه های دانش بنیان این مهم را در مجموعه های اوقافی محقق سازیم.
وی با اشاره به هدف خود از سفر به استان سمنان، اضافه کرد: هدف این سفر بازدید از دو مجموعه زنجیره تولید بود که یکی در دامغان قرار دارد و مجموعه زراعت و دامپروری و باغداری تولید پسته هست که برای بهینه سازی آبیاری و توسعه زراعت در آن بحث شد و انشاالله پیشرفت خوبی خواهد داشت.
وی افزود: در این سفر از مجموعه دیگری که توانمندی زیادی دارد و احتمال مشارکت مجموعه اوقاف با آن زیاد است را هم بازدید کردیم و امیدواریم بتوانیم با توسعه این زنجیره‌ها کمک شایانی به مجموعه استان بکنیم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات اساسی وقف و آنچه مجموعه در سطح کشور اوقاف وظیفه خود می داند که انجام بدهد، لبیک به پیام مقام معظم رهبری است و همانگونه که استحضار دارید مقام معظم رهبری امسال فرمودند باید جهش تولید صورت بگیرد و در سنوات ماضی و در گذشته فرمودند ما باید با افزایش تولید ملی از تحریم ها گذر کنیم.
وی با اشاره به ورود سازمان اوقاف و امور خیریه به مشارکت در فعالیت های دانش بنیان اظهار کرد: به نظر می‌رسد گره خوردن تولید ما با دانش و کیفی سازی محصولات و رفع نیازهای داخلی توسط دانش دانشمندان، جوانان و دانشجویان کشور و گره خوردن اقتصاد مولد با دانش می‌تواند راه خیلی خوبی برای برون‌رفت از مشکلات تولید و اقتصاد باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی از بهره‌گیری از ظرفیت واحدهای دانش‌بنیان توسط این سازمان خبر داد و خاطرنشان کرد: معاونت بهره‌وری سازمان اوقاف و امور خیریه چالش‌های موجود را شناسایی می‌کند و بعد پیشنهادهای شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع آن چالش‌ها را جمع‌آوری و بررسی می‌کند.
وی از تلاش برای تولید نیازهای داخلی خبر داد و افزود: به دنبال این هستیم که اگر محصولی منحصراً از خارج وارد می‌شود برای تولید آن در داخل تلاش کنیم به عنوان مثال مجموعه ای تولید تجهیزات پزشکی عمل قلب باز را پیشنهاد داده و یا شرکتی دیگری تولید تجهیزات پزشکی و اینپلنت ها را پیشنهاد داده است و لذا سازمان به دنبال حمایت از اینگونه تولیدات است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: در این مبحث اگر آن مجموعه توانایی تولید و تکثیر آن محصول را داشته باشد، سعی می کنیم که به آنها کمک کنیم و معاونت بهره وری ما با هماهنگی معاون فناوری رئیس جمهور و دیگر نهادهای دخیل، در این قسمت همکاری خوبی دارند.
وی با بیان اینکه شرکت هایی با ما وارد قرارداد شده‌اند گفت: موقوفات عمدتاً در این پروژه ها از طریق سرمایه گذاری و پشتیبانی، مشارکت می‌کنند. امیدواریم که حرکت در این مسیر را با همکاری همه مردم و تبعیت از رهبر انقلاب خوب طی کنیم.

→ خواندن مطلب قبلی

توزیع بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار بسته ‌معیشتی بین نیازمندان از سوی سازمان اوقاف

خواندن مطلب بعدی ←

گزارش تصویری بازدید رئیس سازمان اوقاف از ۲ مجموعه در سمنان و دامغان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 3 =