حجت‌الاسلام نوری‌زاده عنوان کرد:
حوزه وقف؛ نیازمند اطلاعات و دانش‌ روز

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: سازمان اوقاف یک سازمان فنی و تخصصی است و مدیران و کارکنان این مجموعه باید نسبت به به‌روز کردن اطلاعات و دانش‌اندوزی در حوزه وقف تلاش وافری داشته باشند.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام نوری‌زاده، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، دوم دی‌ماه در دیدار با کارکنان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه هدف اوقاف توسعه و تعمیم فرهنگ وقف و حفظ موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفین است، اظهار کرد: راهبردهای رسیدن به این اهداف، شبکه‌سازی، جریان‌سازی، فرهنگ‌سازی‌، توانمندسازی نیروها، گفتمان‌سازی و الگوپذیری و الگوگیری از همدیگر است.
وی افزود: سازمان اوقاف وام‌دار سرمایه عظیمی است که از سوی واقفان در راستای این سنت حسنه در اختیار اوقاف قرار داده شده است و سهل‌انگاری در حفظ و نگهداری از این موقوفات یا سهل‌انگاری در اجرای صحیح نیات واقفان باعث می‌شود که در دنیا و آخرت مدیون این واقفان خیراندیش باشیم.
توزیع ۲۲۰ هزار بسته معیشتی از محل درآمد موقوفات

نوری‎زاده با اشاره به اجرای موفق طرح شهید سلیمانی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه، اظهار کرد: در اجرای این طرح یعنی از ابتدای آذرماه تاکنون ۲۲۰ هزار بسته معیشتی از محل درآمد موقوفات و کمک خیرین به دست نیازمندان سراسر کشور رسیده است.
معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه وقف را چشمه‌ای جوشان خواند که ریشه در فرهنگ و عقاید ما دارد و ضمن اشاره به این پیام مقام معظم رهبری که فرمودند: «تاریخ مملکت ما مدیون واقفین خیراندیشی است که جهان را عاری از فقر و جهل و نابسامانی می‌خواستند»، اضافه کرد: اوقاف از نگاه مالی و اقتصادی یک بنگاه اقتصادی است که ریشه در اعتقادات و باورهای دینی مردم دارد و واقف کسی است که مالش را در راه خدا وقف می‌کند و سلب مالکیت از خود می‌کند، لذا این سنت حسنه از انواع صدقات بالاتر است.
نوری‎زاده ادامه داد: سازمان اوقاف یک سازمان فنی و تخصصی است و مدیران و کارکنان این مجموعه باید نسبت به به‌روز کردن اطلاعات و دانش‌اندوزی در حوزه وقف تلاش وافری داشته باشند.
وی با بیان اینکه در کل کشور تعداد ۲۰۵ هزار موقوفه احصا شده است و نیز بالغ‌ بر یک میلیون و ۴۶۱ هزار رقبه زیر مجموعه این موقوفات است، گفت: در اجرای نیات واقفان ۸۲۰ نیت احصا شده است که امروزه نیازمند ایجاد موقوفات جدید در حوزه‌های مختلف از جمله خرید وسایل پزشکی، وقف در راستای حمایت از انرژی هسته‌ای، وقف‌های قرآنی و وقف‌های با نیات تسهیل در امر ازدواج جوانان هستیم.

→ خواندن مطلب قبلی

سوق نگاه واقفین به حمایت از توانخواهان بهزیستی / شاه کلید مشارکت اوقاف است

خواندن مطلب بعدی ←

سرنوشت نمایندگان ایران در رقابت‌های قرآنی ۱۴۰۰

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 18 =