راه‌اندازی 800 کانال فضای مجازی در حوزه سبک زندگی اسلامی از سوی سازمان اوقاف/ پیش بینی برنامه‌ای برای ولادت حضرت زهرا(س) با رویکرد معرفتی

مدیرکل حوزه ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه در دیدار با رئیس امور زنان و خانواده حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد از راه‌اندازی 800 کانال فضای مجازی در حوزه سبک زندگی اسلامی از سوی سازمان اوقاف خبر داد و گفت: در حال پیش بینی برنامه‌ای برای ایام ولادت حضرت زهرا(س) با رویکرد معارفی و معرفتی به صورت پخش زنده هستیم.

به گزارش رسامدیا، رئیس امور زنان و خانواده با معاون فرهنگی و اجتماعی و مدیرکل حوزه ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای برگزاری روز بزرگداشت مقام زن با همکاری این دو بخش و با محوریت زنان، خانواده و ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه اصل ترویج سبک زندگی اسلامی پیش از این به صورت دوره‌های حضوری و بواسطه اعزام مبلغین به مناطق مختلف و یا استفاده از ظرفیت مبلغین حاضر در شهرهای مختلف انجام می‌شد، گفت: در حال حاضر اکثر این دوره‌ها در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور به صورت غیرحضوری و با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تشکیل و به روز رسانی بیش از 800 کانال در فضای مجازی یکی از ظرفیت‌های این بخش در حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی سبک زندگی اسلامی محسوب می شود، افزود: مبلغانی که در مناسبت‌ها و ایام خاص اعزام می‌شوند بخش مهمی از فعالیت‌شان مربوط به سبک زندگی ایرانی-اسلامی و خانواده به لحاظ اهمیت این موضوع، به عنوان کوچک‌ترین و موثر‌ترین نهاد در جامعه است. این دوره‌ها که توسط مبلغین به صورت حضوری و یا غیرحضوری برگزار می‌شود، با توجه به مناسبت‌های خاص به عنوان مثال در حال حاضر که در دهه فاطمیه هستیم مباحث مختلف با محوریت  سیره اخلاقی و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)  در اجرای برنامه ها، مورد تاکید قرار دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه بیان داشت: در حال پیش بینی برنامه ای برای ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با رویکرد معارفی و معرفتی به صورت پخش زنده هستیم که اصول مهم و طرح تکمیلی معرفی و جزِئیات این برنامه با محوریت  زنان و خانواده و جایگاه حساس مادر در این نهاد کوچک با هدف انتقال پیام و محتوای فرهنگی برای مخاطبان هستیم که البته لینک این برنامه به صورت عمومی و برای استفاده خانواده تمامی کارکنان و عموم جامعه در دسترس خواهد بود.

صابر کرمی مدیرکل حوزه ریاست سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به وجود محدودیت‌ها بدلیل پاندمی کرونا، اظهار داشت: از طرق مختلف می‌توان برنامه‌های جذاب و با نشاط برای مخاطبان تهیه و مفاهیم فرهنگی متعددی را  انتقال داد که این امر نیازمند بررسی دقیق و کارشناسانه با تاکید بر سبک زندگی اسلامی با محوریت حرکتی نوین برای روز بزرگداشت مقام زن است که البته در این راستا از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها نیز می‌توان‌ استفاده کرد و آن را در بخش‌های مورد نظر برای جامعه هدف نیز تعمیم و گسترش داد.

سمیه صفاری رئیس امور زنان و خانواده حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه جلسه بیان داشت: تاکید و رویکرد امور زنان و خانواده وزارت متبوع همواره بر این بوده است که انواع محتوای تولیدی در قالب مباحث معرفت‌افزایی، روانشناسی، تاب‌آوری و آموزشی تنها محدود به کارکنان وزارت متبوع نباشد بلکه تمامی کارکنان و خانواده همکاران محترم در سازمان‌ها، نهادهای تابعه و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و حتی عموم مردم جامعه بتوانند از این بستر مهیا شده بهره‌برداری نمایند. لذا در برگزاری مراسم بزرگداشت  مقام مادر و روز زن نیز می‌توان در تعامل و هم‌افزایی امور زنان و خانواده وزارت متبوع و سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌ای تهیه و تدوین کرد و با استفاده از بستر فضای مجازی در ساعتی خاص برای تمامی کارکنان وزارت متبوع، سازمان‌های تابعه و ادارات کل استان‌ها پخش و اجرا کرد. این اتفاق در راستای نگرش اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از هزینه‌های مالی و موازی‌کاری در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا و الزام به فعالیت در بستر فضای مجازی می‌تواند بسیار موثر باشد.

رئیس امور زنان و خانواده در خاتمه گفت: با توجه به اینکه کرونا خسارات زیادی به خانواده ها از لحاظ روحی و عاطفی و  اقتصادی وارد کرده، اما فرصت‌های موثری را  نیز مهیا کرده است که یکی از آن‌ها شیوه درج اطلاعات در فضای مجازی و عدالت محوری مبنی بر بهره‌گیری تمام آحاد جامعه از فرصت‌ها و محتوا‌های آموزشی درج شده در تارنمای امور زنان و خانواده وزارت متبوع است.

→ خواندن مطلب قبلی

همکاری و تعامل وزارت ارشاد با سازمان اوقاف در امور زنان و خانواده

خواندن مطلب بعدی ←

آراستگی شهید سلیمانی به آیات قرآن سبک زندگی‌اش را به مکتب تبدیل کرده است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + سه =