سرنوشت نمایندگان ایران در رقابت‌های قرآنی ۱۴۰۰

قره‌شیخلو گفت: بنای ما بر این است پرونده هر دوره از مسابقات را در همان دوره ببندیم تا تراکم ایجاد نشود و کار به رقابت انتخابی نکشد، چرا که آفت دارد. لذا امسال برای اینکه حقی از کسی ضایع نشود، به افرادی که سهمیه حضور در مسابقات بین‌المللی را داشتند، اعلام کردیم می‌توانند در مسابقات کشوری شرکت کنند.

به گزارش رسامدیا، مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:  قرار بود امسال یک سری افراد به مسابقات بین‌المللی قرآن کشورهای مختلف اعزام شوند، مثلاً قرار بود آقای مقدسی به مسابقات ایران، آقای بیژنی به مسابقات مالزی و … اعزام شوند. شرایط کرونایی که به وجود آمد، همه مسابقات منتفی شد. در جمهوری اسلامی تصمیم گرفته شد حتماً مسابقات سال ۹۹ که سی و هفتمین دوره است، برگزار شود. نمایندگان هم معلوم است. چون امسال جای مسابقات کشوری و بین‌المللی جابجا و کشوری زودتر از بین‌المللی برگزار شد، همین جابجایی باعث تراکم در برگزیدگان شد. بنای ما بر این است پرونده هر دوره از مسابقات را در همان دوره ببندیم تا تراکم ایجاد نشود و کار به رقابت انتخابی نکشد، چرا که آفت دارد.

وی اظهار کرد: لذا امسال برای اینکه حقی از کسی ضایع نشود، به افرادی که سهمیه حضور در مسابقات بین‌المللی را داشتند، اعلام کردیم می‌توانند در مسابقات کشوری شرکت کنند، به آنها اعلام کردیم، رتبه آنها محفوظ است. اگر مسابقات بین‌المللی تا پایان سال برگزار شد به آن رقابت‌ها اعزام می‌شوید، اما اگر مسابقات بین‌المللی کشورهای دیگر تا پایان سال برگزار نشد، رتبه‌ای که در چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کسب شده است، ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

قره شیخلو عنوان کرد: ظاهر امر نشان می‌دهد تنها جایی که تا پایان سال مسابقات بین‌المللی خود را برگزار می‌کند، جمهوری اسلامی ایران است، ‌پس ملاک عمل مسابقات امسال خواهد بود. پیشنهادی که به ریاست محترم سازمان دادیم این بود که به نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشورهای دیگر اجازه داده شود تا در مسابقات بین‌المللی ایران به تلاوت بپردازند و همچون دیگر شرکت‌کنندگان مورد داوری قرار بگیرند. این امتیاز در رده‌بندی نهایی لحاظ نمی‌شود، اما بنا بر امتیازی که داوران به آنها می‌دهند، بخشی از جایزه همان امتیاز و رتبه را به آنها بدهیم تا جبران بخشی از زحمات آنها باشد. این سناریو چند حُسن دارد، اولاً پرونده مسابقات امسال بسته خواهد شد و تراکم به وجود نمی‌آید و دوم اینکه نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی که نتوانستند به مسابقات اعزام شوند، بی‌بهره نخواهند بود و هدیه‌ای دریافت خواهند کرد.

→ خواندن مطلب قبلی

حوزه وقف؛ نیازمند اطلاعات و دانش‌ روز

خواندن مطلب بعدی ←

اماکن وقفی؛ در اختیار دانشگاه علوم پزشکی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + پنج =