سوق نگاه واقفین به حمایت از توانخواهان بهزیستی / شاه کلید مشارکت اوقاف است

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به تفاهم‌نامه با اداره کل اوقاف و امور خیریه گفت: با توجه به مشکلات جامعه بهزیستی نیت واقفان به سمت جامعه هدف بهزیستی معطوف شود و واقفان نگاه ویژه‌ای به بهزیستی داشته باشند.

به گزارش رسامدیا، ولی‌اله نصر، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به تفاهم‌نامه با اداره کل اوقاف و امور خیریه گفت: با توجه به مشکلات جامعه بهزیستی نیت واقفان به سمت جامعه هدف بهزیستی معطوف شود و واقفان نگاه ویژه‌ای به بهزیستی داشته باشند.

ولی‌اله نصر، با اشاره به فعالیتهای اوقاف در مناطق حاشیه‌ای شهر، گفت: نگاه مددکارانه اوقاف به مسائل موجود، حکایت از اهمیت فعالیت‌های بهزیستی دارد.

وی فعالیت‌های اوقاف و بهزیستی در حوزه فرهنگی و فعالیت‌های قرآنی را موثر دانست و خاطرنشان کرد: امید است با وجود تفاهم‌نامه بین این دو نهاد، گستره این همکاری به سایر حوزه‌ها نیز تسری پیدا کند.

نصر، فعالیت در حوزه مسکن و اشتغال را یکی از دغدغه‌های اصلی بهزیستی عنوان کرد و افزود: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در اوقاف و امور خیریه و ظرفیت‌های اعتباری بهزیستی، بتوان گامی موثردر راستای خدمت به جامعه هدف بهزیستی برداشت.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان این تفاهم‌نامه را برد- برد اعلام و یادآوری کرد: این تعامل دو جانبه نشان می‌دهد که ما به مشارکت خیرین و واقفین در راستای ایجاد اشتغال و مسکن و هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان بی‌بضاعت بهزیستی و استفاده از ظرفیت حسنه وقف برای توانمندسازی افراد دارای معلولیت و جامعه هدف بهزیستی واقف بوده و با هدایت نیت واقفان به این سمت، می‌توان در کنار سازمان بهزیستی قسمتی از بار سنگین این نهاد حمایتی و اجتماعی را رفع کرد.

در ادامه این نشست؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، با بیان زمینه‌های موجود برای همکاری هر دو دستگاه، گفت: یکی از زمینه‌های همکاری طرفین؛ محیط‌هایی است که برای کارهای مرتبط با بهزیستی وقف می‌شود.

محمدحسین بلک افزود: اوقاف، آمادگی خود را برای اختصاص زمین اعلام می‌کند و در این میان بهزیستی نیز با تعریف یک پروژه و برنامه‌ریزی در خصوص فعالیت‌های خود به خدمت‌رسانی جامعه هدف بپردازد.

وی انتظار از اوقاف را وسیع عنوان کرد و گفت: بعضی از فعالیت‌های اوقاف همچون؛ کمک به فقرا، ایتام و بیماران خاص هم‌راستا با فعالیت‌های بهزیستی است که بخشی از این کار را می‌توان با همکاری یکدیگر به سرانجام رسانیم.

بلک همچنین بر تامین سرپناه برای افراد بی‌خانمان تاکید کرد و افزود: شرایط کشور به گونه ای است که همه دستگاه‌ها دچار فراز و نشیب و مضیقه‌هایی هستند ولی همگرایی و هم افزایی دستگاه‌ها، مهمتر از امکاناتی است که محدود و ممکن است محدودتر هم بشود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) تاکید کرد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند” شما آنقدر ثروت ندارید که به همه رسیدگی مالی کنید ولی می‌توانید وسعت در رفتار، برخورد و اخلاق را پیشه کنید” و این حدیث از مسائل مهمی است که باید به سمت آن حرکت کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در وقف‌هایی که در جامعه اتفاق می‌افتد خوب است نیازمندی‌های اولویت دار را شناسایی کرده و کسانی که روزانه مراجعاتی دارند و در صدد وقف جدید هستند را بتوان با این اولویت‌ها آشنا کرد تا ما را در رسیدن به اهداف نزدیکتر کند.

→ خواندن مطلب قبلی

گزارش تصویری بازدید دکتر خاموشی از مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و گلخانه دانشگاه شاهد

خواندن مطلب بعدی ←

حوزه وقف؛ نیازمند اطلاعات و دانش‌ روز

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =