حجت‌الاسلام سیدناصرالدین نوری‌زاده:
ظرفیت عظیم وقف را با هدایت مردم بالفعل کنیم

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: وقف با همه شئون زندگی مردم ارتباط دارد و می‌توان این ظرفیت عظیم را با هدایت مردم در راستای ترویج فرهنگ وقف بالفعل نماییم.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام سید ناصرالدین نوری‌زاده، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در سفر یک روزه به استان، ظهر امروز 17 دی‌ماه در دیدار با استاندار قزوین گفت: واحدی در سازمان اوقاف برای موقوفات حوزوی ایجاد شده است تا موقوفات حوزه‌های علمیه سراسر کشور احیا شود.

حجت‌الاسلام نوری‌زاده خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی و برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در زمان شیوع ویروس کرونا، سازمان اوقاف را به عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در خدمت‌رسانی به مردم معرفی کرده است.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف در عرصه‌های دینی و مذهبی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و علمی می‌تواند اثرگذار باشد و برای ورود به تمامی این زمینه ها برنامه دارد.

وی اظهار کرد:  اگر چه نیروی انسانی خوبی در مجوعه اوقاف فعالیت دارد اما تقویت نیروی انسانی در این مجموعه اعتماد ملی را بیشتر می‌کند و کمک می‌کند از ظرفیت‌های این نهاد بیشتر استفاده کنیم.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشورتصریح کرد: وقف از دیر باز به شکل های گوناگونی در تاریخ بشر وجود داشته و اسلام آن را در مسیر روشن، منطقی، هدفدار، مترقی و دقیق قرار داده است.

وی ادامه داد: شناسایی و رفع آسیب های گذشته و ایجاد تقویت فرصت های پیش رو در تعامل با سایر نهاد ها و سازمان ها در رسیدن به این هدف مهم را هموارتر خواهد کرد.

حجت‌الاسلام نوری‌زاده عنوان کرد: استفاده از راهبرد شبکه سازی، جریان سازی، گفتمان سازی، فرهنگسازی و توانمند سازی متولیان و مسئولان اوقاف و الگو سازی و نوین سازی شیوه های ترویج فرهنگ وقف می تواند در جهت بهره وری موقوفات و برنامه های فرهنگی بسیار اثرگذار باشد.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: وقف با همه شئون زندگی مردم ارتباط دارد و می‌توان این ظرفیت عظیم را با هدایت مردم در راستای ترویج فرهنگ وقف بالفعل نماییم.

→ خواندن مطلب قبلی

نگاه‌ها در عرصه موضوعات وقف به‌روز شود

خواندن مطلب بعدی ←

ساز و کار جدی در زمینه صدور اسناد برای موقوفات تعریف شود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 4 =