نگاه‌ها در عرصه موضوعات وقف به‌روز شود

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار معاون امور مجلس و استانهای سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: لازم است نگاه‌ها در عرصه موضوعات وقف به روز شود، اگرچه بسیاری از موقوفات در عرصه‌های درمانی، علمی و دینی بسیار هوشمندانه صورت گرفته اما این روند بروزرسانی هر روز دنبال شود تا کارایی و کارآمدی وقف افزایش یابد.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز 17 دی ماه در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصرالدین نوری‌زاده، معاون امور مجلس و استانهای سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: الحمدلله سازمان اوقاف و امور خیریه راه و مسیر پویاتر و با نشاط‌تری را در پیش گرفته است و امیدواریم با رویکردهای جدید شاهد افزایش کارایی این نهاد ارزشمند و مهم باشیم.

وی اظهار کرد: پیدایش برخی از نهادها نظیر سپاه و سازمان تبلیغات اسلامی، به پس از پیروزی انقلاب اسلامی باز می‌گردد اما برخی از نهادها نظیر اوقاف پیش از انقلاب فعالیت داشتند و مردم پس از پیروزی انقلاب انتظار همراهی و تعامل با انقلاب را از آنها داشتند و این انتظار همراهی از اوقاف بسیار بیشتر بود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: انتظار این است که اوقاف هر روز در مسیر انقلابی بودن، کارآمدی و اثرگذاری پیشتازی بیشتری داشته باشد و علاوه بر آن که امانتدار موقوفات است، نقش آفرین، انقلابی، پایه محکم نظام و مجری منویات رهبری باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه عرصه‌های جدید وقف برای مردم ایجاد شود، خاطرنشان کرد: لازم است نگاه‌ها در عرصه موضوعات وقف به روز شود، اگرچه بسیاری از موقوفات در عرصه‌های درمانی، علمی و دینی بسیار هوشمندانه صورت گرفته اما این روند بروزرسانی هر روز دنبال شود تا کارایی و کارآمدی وقف افزایش یابد.

وی بیان کرد: کشف و شناسایی موقوفات یکی از کارهای مهمی است که در اوقاف استان قزوین نیز دنبال می‌شود و ان‌شاءالله به جایی برسیم که هیچ وقف شناسایی نشده‌ای نداشته باشیم.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین همچنین استفاده از ائمه جماعات، علما و مبلغان را در فرهنگ‌سازی و تبیین اهمیت و جایگاه وقف در جامعه بسیار مؤثر دانست.

→ خواندن مطلب قبلی

آراستگی شهید سلیمانی به آیات قرآن سبک زندگی‌اش را به مکتب تبدیل کرده است

خواندن مطلب بعدی ←

ظرفیت عظیم وقف را با هدایت مردم بالفعل کنیم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 3 =