اجرای طرح بشیر در بستر فضای مجازی/ هزار مبلغ به ترویج سبک زندگی اسلامی می‌پردازند

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکتهای سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: هزار مبلغ در قالب طرح بشیر در بستر فضای مجازی به ترویج سبک زندگی اسلامی می‌پردازند.

به گزارش  رسامدیا، رضا معممی مقدم مدیرکل امور اجتماعی و مشارکتهای سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: هر تمدن و نظام فکری برای حفظ بقای خود می بایست یک سبک زندگی مشخصی به مردم ارائه دهد. زیرا تا یک نظام به سبک زندگی تبدیل نشود آرمان هایش اجرا نخواهد شد. تحقق سبک زندگی اسلامی یکی از ضرورت های اساسی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

وی افزود: با توجه به اهمیت سبک زندگی اسلامی، یکی از مطالبه های مقام معظم رهبری مدظله العالی از مسئولین، این مساله بوده و بارها بر آن تاکید کرده اند.

وی یادآور شد: در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان یک نهاد دینی، خود را مخاطب مطالبه رهبری دانسته و از چند سال قبل برای ترویج سبک زندگی اسلامی برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکتهای سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: در سال های گذشته کلاس های سبک زندگی اسلامی به صورت حضوری و با استفاده از مربیان آموزش دیده در بقاع متبرکه برگزار می شد.

وی با اشاره به شرایط پیش آمده به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا افزود: با توجه به شرایط پیش آمده از سویی امکان برگزاری کلاس ها به صورت حضوری منتفی و از سوی دیگر نیز، این ویروس سبک زندگی جامعه را دستخوش تغییراتی داده است.

وی ادامه داد: اداره کل اموراجتماعی، با توجه به این شرایط، بستر فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی را توسعه داده و فعالیت قابل توجهی را در این خصوص در فضای مجازی در دستور کار خود قرار داد.

معممی مقدم با بیان اینکه مبلغینی که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه حمایت می شوند، می توانند مربیان و فرهنگ سازان خوبی در این خصوص باشند، خاطرنشان کرد: با توجه به توانمندی های مبلغین گرامی، طرح بشیر در راستای بهره مندی از ظرفیت و توانمندی ایشان تدوین و اجرا شد.

وی اضاف کرد : در این طرح که با جامعه هدف هزار نفر از مبلغین اهل قلم و فعال در حوزه فضای مجازی تدوین شد، بسته فرهنگی ویژه ای که شامل سه عنوان کتاب در حوزه سبک زندگی اسلامی بود تهیه و در اختیار آنها قرار گرفت.

وی همچنین افزود: مبلغین گرامی از بسته فرهنگی اهدا شده، محتوای مناسب فضای مجازی را در قالب پیام و عکس نوشته تهیه و با انتشار در فضای مجازی اقدام به ترویج و تبلیغ سبک زندگی اسلامی در بیش از هزار کانال و صفحات فضای مجازی خواهند کرد.

معممی مقدم در خصوص موضوعات مطرح شده در این طرح گفت: موضوع خانواده محور این طرح است که در این میان، مهارت های فرزندپروری و رشد جمعیت، خانواده و ازدواج، مهارت های فردی، مباحث مرتبط با کودکان و نوجوانان به ویژه متناسب با خانه نشینی ایام کرونا و… از آن جمله از مباحث است.

گفتنی است، طرح سبک زندگی اسلامی در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می شود و مراکز افق بقاع متبرکه با بارگذاری محتوای لازم به آموزش مخاطبان می پردازند و محتوای مورد نیاز این طرح در کانال شمیم افق به آدرس https://eitaa.com/ShamimeOfoq بارگذاری می شود.

→ خواندن مطلب قبلی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش مؤثری در تبیین و تعمیق فرهنگ دارد

خواندن مطلب بعدی ←

صدور 1055 حکم جدید هیئت امناء اماکن مذهبی در یزد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × یک =