بیش از ۲۰۰ رتبه بین‌المللی قرآنی طی ۴ دهه گذشته کسب شد

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان‌ اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ۲۰۰ رتبه بین‌المللی قرآن پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کسب شده است.

به گزارش رسامدیا، مهدی قره شیخلو در آیین افتتاح مرکز راهبری حفظ قرآن بقاع و اماکن متبرکه گیلان در رشت با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت حضرت زهرا (س)  اظهار داشت: در این ۴۰ سال در حوزه ماموریت‌ های قرآنی سازمان اوقاف در موضوعات تخصصی پیشرفت های چشمگیری داشته ایم که کسب این رتبه های بین المللی خود یک رکورد بین کشورهای اسلامی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه افزایش حافظان و قاریان از دیگر پیشرفت های قرآنی کشور است، خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب حافظان و قاریان ایران بیشتر از انگشتان دو دست نمی شد اما اکنون در جای جای کشور چهره های مسلطی داریم که تسلط آنها به قرآن قابل توجه و از برکات انقلاب است.

وی افزود : در این میان در بخش انس عمومی مردم با قرآن کریم و اینکه فضای قرآنی در محلات، خانواده ها و مناسبت ها وجود داشته باشد کم کاری شده که باید سرمایه گذاری کنیم.

وی با بیان اینکه موسسات قرآنی مردمی، ظرفیت عظیمی است که نباید از آن غافل شویم، اضافه کرد: بهترین کار در حوزه ترویج معارف قرآنی و آموزش قرآن کریم بهره مندی از ظرفیت مردم و موسسات قرآنی است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان‌ اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به تنظیم ۲۵ برنامه در زمینه هایی از جمله تبلیغی و آموزشی، خاطر نشان کرد: در برنامه های آموزشی نگاه کیفی به فرآیندها مورد توجه است.

وی با بیان اینکه تمام کارهای قرآنی یک محور اصلی دارد و آن فکر و عمل کردن بر اساس قرآن است، اضافه کرد: گیلان ظرفیت های قرآنی بسیار خوب و قابل توجهی دارد که باید از این ظرفیت ها در پیشبرد اهداف آموزشی و تبلیغی بهره ببریم.

مرکز راهبری حفظ قرآن بقاع و موقوفات گیلان در موقوفه مسجد آیت‌الله شفتی خیابان لاکانی رشت واقع شده و با مشارکت اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در استان گیلان فعالیت می‌کند.

→ خواندن مطلب قبلی

ویزیت رایگان بیماران به مناسبت دهه فجر

خواندن مطلب بعدی ←

۱۵ بنای تاریخی وقفی به بخش خصوصی واگذار شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − سه =