نخستین کنگره واقفان شاخص برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از فعال شدن دبیرخانه نخستین کنگره واقفان استان با محوریت بزرگترین واقف استان «بی‌بی‌ماه بیگم صمصام بختیاری» خبر داد و گفت: نخستین کنگره واقفان شاخص استان سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام حسن امیری با اشاره آغاز به کار نشست‌ها و جلسات این کنگره افزود: این کنگره به منظور معرفی نیت واقف، معرفی بی‌بی‌ماه بیگم صمصامی به عنوان بزرگترین واقف استان، بررسی ابعاد زندگی این واقف و شناخت نیت خیر واقف برگزار می‌شود.

به گفته وی، موقوفه این واقف با ۵۰۰ رقبه در شهرکرد با نیت کمک به ایتام و همچنین تحصیل پسران بی‌سرپرست فعال است و پس از مرگ بی‌بی ماه بیگم ورثه او وقف‌نامه رسمی را در دی‌ماه سال ۳۶ در دفترخانه ۱۹ اصفهان برای اطفال فقیر و پسران بی‌سرپرست به ثبت رساندند.

امیری افزود: بیش از ۱۷۰ کودک بی‌سرپرست زیرپوشش حمایت این موقوفه هستند که از این تعداد بیش از ۷۰ کودک بی‌سرپرست به صورت شبانه‌روزی در این مرکز نگهداری می‌شوند و مابقی به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده از خدمات حمایتی این مرکز بهره‌مندند.

هم‌اکنون یک‌هزار و ۷۰۰ وقف در استان با بیش از سه هزار و ۷۰۰ رقبه ثبت شده است.

بی‌بی‌ماه بیگم صمصام بختیاری بانوی واقف در سال ۱۳۲۲ یک پرورشگاه برای نگهداری پسران یتیم در شهرکرد احداث کرد و پس از پیروزی انقلاب مجتمع تجاری امام صادق(ع) در قسمتی از موقوفه مجتمع تجاری و خدماتی توسط واقف حاج عبدالله موسوی در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع ساخته شد و امروز کودکان بی‌سرپرست در مکانی با عنوان کانون فرهنگی و تربیتی شبانه‌روزی اما صادق (ع) شهرکرد در این موقوفه نگه‌داری می‌شوند.

→ خواندن مطلب قبلی

تقدیر رئیس سازمان اوقاف از استاندار مازندران

خواندن مطلب بعدی ←

یک میلیون و ۳۰۱ هزار سبد غذایی و دو میلیون و ۳۶۱ هزار اقلام بهداشتی در کشور توزیع شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − دوازده =