هزینه بیش از ۳ میلیارد تومانی در موضوع کرونا از محل موقوفات

رئیس اداره اوقاف شهرستان بیرجند گفت: ۳ میلیارد و ۹۱۸ میلیون تومان در موضوع کرونا از محل درآمد موقوفات هزینه شده است.

به گزارش رسامدیا، حجت الاسلام دادخدا خدایی در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای انقلاب اظهارکرد: یکی از دستاوردهای انقلاب مباحث قرآنی، مسابقات قرآنی در سطوح مختلف شهرستانی، منطقه‌ای، استانی و کشوری است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان بیرجند تبدیل بقاع به قطب فرهنگی را از دیگر دستاوردهای انقلاب عنوان کرد و افزود: همچنین عمران و آبادانی امامزادگان و بقاع متبرکه نیز یکی از ثمرات و دستاوردهای انقلاب است.

خدایی به اجرای دقیق نیات واقفین اشاره و بیان کرد: در بحث اجرای دقیق و امینانه نیات واقفین قبل از انقلاب بسیاری از نیت‌ها اجرا نمی‌شده و اگر هم اجرا می‌شد یکی‌یا دو نیت از نیات اجرایی می‌شده است.

وی افزود: همچنین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، موقوفات دارای سند مالکیت نبودند، اما به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر بسیاری از موقوفات سند دار شدند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان بیرجند از ثبت الکترونیکی تمامی اطلاعات موقوفات در سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه خبردار و گفت: این سامانه ما را در اجرای نیات، ارائه اطلاعات و تعیین تکلیف موقوفات کمک می‌کند و در این راستا اقدام بسیار مهمی صورت گرفته است.

خدایی به خدمات اوقاف در طول چهل سالگی انقلاب و به ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر از محل درآمد موقوفات منطبق، اداره اوقاف به کمک رفع و حل مشکل مردم و آحاد جامعه (در یک سال شیوع کرونا) آمده است.

وی افزود: در این راستا حدود ۴ میلیارد تومان صرف خرید بسته‌های غذایی، بهداشتی، پوشاک، ماسک و لوازم بیمارستانی شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند به اقدامات انجام شده در بحث کرونا اشاره کرد و افزود: در این راستا در مناسبت‌های مختلف اعم از طرح نوروزی، نیمه شعبان، دهه ولایت و امامت، محرم و صفر، سیل زدگان، طرح شهید سلیمانی و دهه مبارک فجر ۱۴ هزار و ۲۵۰ بسته به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰۲ میلیون تومان در بین نیازمندان توزیع شده است.

خدایی از توزیع ۲۶ عدد آبگرمکن و بخاری به ارزش ۱۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بین نیازمندان خبر داد و بیان‌کرد: همچنین تاکنون ۴ هزار و ۸۱۰ بسته به ارزش ۱۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و یک هزار و ۳۵۰ لیتر به ارزش ۷۵ میلیون تومان مواد ضدعفونی در بین اقشار نیازمند توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در شب عید قربان ۱۲۳ رأس گوسفند به ارزش ۲۴۶ میلیون تومان اهداء شده است، یادآور شد: همچنین ۶۳ هزار و ۹۷۰ پرس غذای گرم به ارزش ۵۱۲ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان در بین مردم و بیمارستان‌ها توزیع شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند به طرح شهید سلیمانی و دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح، ۷۵ جفت کفش به ارزش ۱۵ میلیون تومان و تولید و توزیع ۷۳ هزار و ۸۰۰ عدد ماسک به ارزش ۱۰۳ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان در بین نیازمندان توزیع شده است.

خدایی از اهدای ۱۱ دستگاه پزشکی اعم از الکتروشک، هولتر، کپسول اکسیژن ساز، ویلچر و نگاتسکوپ به ارزش ۲۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: در مجموع در بحث کرونا ۳ میلیارد و ۹۱۸ میلیون و ۱۱۵ هزار تومان هزینه شده است.

→ خواندن مطلب قبلی

همه آنچه در امامزادگان انجام شده دستاورد انقلاب اسلامی است

خواندن مطلب بعدی ←

اولین کتاب چاپ‌سنگی ایران وقف کتابخانۀ آستان قدس رضوی شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + هشت =