وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
باید موقوفات قرآنی را با کمک خیرین گسترش داد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پنجاه و هشتمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی مجموعه‌های فعال قرآنی را نوید خوبی برای تحقق پروژه‌های بعدی این کمیسیون دانست.

به گزارش رسامدیا؛ پنجاه و هشتمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآن کریم به منظور بررسی سه پیش‌دستور و چهار دستور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر اعضای این کمیسیون برگزار شد.

اولین پیش‌دستور این جلسه رونمایی از سند ملی توسعه وقف قرآنی بود. قبل از رونمایی از این سند، مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به بیان توضیحاتی در مورد این سند پرداخت و گفت: اصل کار این سند در دوران رئیس قبلی مرکز امور قرآنی انجام شده است. این سند دارای چهار محور اصلی است و پنج راهبرد برای آن در نظر گرفته شده است. این راهبردها از طریق ۲۳ اقدام انجام خواهد گرفت.

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به کارهای انجام گرفته و طرح‌هایی که رونمایی شد، گفت: این اقدامات از نقاط قابل ارجاع برای فعالیت‌های قرآنی در آینده باید باشد. هر پژوهش و تحقیق باید مقدمه عمل باشد اینکه متناسب با عمل چگونه باشد، باید تعریفی از سوی دبیرخانه صورت گیرد.

صالحی درباره سه طرح رونمایی شده در این جلسه گفت: مجموعه‌های آماده شده نوید خوبی را برای تحقق طرح‌های بعدی این کمیسیون در طرح‌های مبنایی می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سند ملی توسعه وقف قرآنی، بر ضرورت افزایش کمیت موقوفات قرآنی و افزایش سهم موقوفات و اضافه شدن نیت‌های جدید به موقوفات قرآنی تاکید کرد و افزود: می‌توان به خیرین هم آن را پیشنهاد کرد و هم مدل‌های موفق را برای الگوسازی عرضه کنیم. سند ملی وقف که خود یکی از حوزه‌های پایه است و وقف در فضای افق اسلامی از تعالیم قرآن نشأت گرفته و از بحث‌های پایه بوده است.

صالحی ادامه داد: طرح سازمان دارالقرآن هم برای آسیب شناسی مراسم و همچنین مدیریت جلسات خانگی قرآن یک بستر قابل توجه برای افزایش انس با مفاهیم و حفظ و قرائت قرآن است.

قره‌شیخلو با اشاره به اینکه برای این سند، ۲۴ چالش مطرح شده است، افزود:‌ امیدواریم طی یک برنامه سه تا پنج ساله، به نصاب قابل قبولی در حوزه وقف قرآنی برسیم. در مجموع میزان موقوفات قرآنی حدود دو درصد کل موقوفات کشور است و پراکندگی زیادی از منظر نیت واقف دارد.

→ خواندن مطلب قبلی

توزیع حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار سبد معیشتی و بهداشتی توسط اوقاف با گذشت یک سال از شیوع کرونا

خواندن مطلب بعدی ←

انتشار نخستین شماره دوسالنامه گزارشی، تحلیلی «تمیم» توسط روابط عمومی سازمان اوقاف

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − یک =