برپایی شورای هماهنگی امور خیریه در شهرهای اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از برپایی شورای هماهنگی امور خیریه در شهرهای مختلف استان اردبیل خبر داد.

به گزارش رسامدیا، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار کرد: ما باید قدردان ظرفیت عظیم خیرین و واقفان در حوزه‌های مختلف باشیم و بتوانیم از این ظرفیت در جهت توسعه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بیش از گذشته استفاده کنیم.

وی ضرورت نظام‌مند کردن امور خیریه و وقف را در سطح استان یادآور شد و تصریح کرد: آنچه که در امر خیر و وقف به عنوان نماد کار خداپسندانه مطرح است، جلب اعتماد و وثوق مردم برای پرداختن به کارهای نیک و خداپسندانه است که نتایج آن می‌تواند به نفع جامعه باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به شکل‌گیری شش کارگروه در این زمینه اشاره کرد و گفت: تسهیل و ترویج فرهنگ وقف و امور خیریه و همچنین جمع‌آوری کمک‌های ارزشمند برای همنوع از رویکردهای اصلی در این زمینه محسوب می‌شود که امیدواریم از ثمره و نتیجه آن همه افراد جامعه استفاده کنند.

ستوده به شکل‌گیری کارگروه سلامت و همچنین وقف در قالب این مجموعه ارزشمند اشاره کرد و افزود: برای کاستن از آسیب‌های بلایای طبیعی و حوادث ناگواری که در جامعه اتفاق می‌افتد، بهتر و شایسته می‌توان از ظرفیت خیرات و مبرات بهره برده و به نوعی فضای جامعه را در امر کمک و امدادرسانی بسیج کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در شش شهرستان استان شورای هماهنگی در حوزه امور خیریه شکل گرفته و در سایر مناطق نیز قرار است این شورا فعالیت خود را آغاز کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به تعدد مراکز خیریه و برخی موازی‌کاری‌ها در این بخش اشاره کرد و ادامه داد: ضروری است تا با یک حرکت منسجم بتوان از ظرفیت‌های مردمی در جهت تسهیل امور و بهتر شدن کارها با نیت خداپسندانه استفاده کرد.

→ خواندن مطلب قبلی

قرآن را ویژه گروهی خاص تلقی نکنیم/ ضرورت ایجاد پلتفرم جهانی برای بازنمایی هنرهای قرآنی

خواندن مطلب بعدی ←

آزمون حفظ قرآن کریم ویژه کارکنان اوقاف کرمانشاه برگزار شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار − سه =