جزئیات جشنواره بزرگ صالح تشریح شد/ اعطای جایز 30 میلیونی به اثر برگزیده

دبیر جشنواره بزرگ صالح با اشاره به برپایی این جشنواره در دو بخش مستند و فیلم کوتاه، گفت: هنرمندان می‌توانند تا نیمه اردیبهشت سال آینده، آثار خود را برای شرکت در این جشنواره به دبیرخانه ارسال کنند.

به گزارش رسامدیا، رسول صانعی، دبیر جشنواره بزرگ صالح در نشست خبری این جشنواره به جزئیات این جشنواره اشاره کرد و گفت: جشنواره بزرگ صالح با محوریت امامزاده صالح (ع) و اماکن مقدس در دو بخش فیلم کوتاه و مستند به همت آستان امامزاده صالح (ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: هنرمندان به ویژه در سه بخش اساتید دانشگاه و دانشجویان مرتبط با علوم دینی، حوزویان و همچنین دبیران آموزش و پرورش می‌توانند تا نیمه اردیبهشت سال ۱۴۰۰ آثار خود را برای شرکت در این جشنواره به دبیرخانه ارسال کنند.

صانعی ادامه داد: آثار در بخش مستند باید تا ۳۰ دقیقه باشند و آثار از ۵ تا ۲۵ دقیقه پذیرفته می‌شود. همچنین اختتامیه این جشنواره اواخر خردادماه به صورت حضوری پیش‌بینی شده است که در صورت محد‌ودیت کرونایی این مراسم به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره بزرگ صالح با اشاره به جوایز برگزیدگان گفت: در هر بخش به سه نفر اول به ترتیب ۳۰، ۲۰ و ۱۵ میلیون تومان اعطا می‌شود. همچنین در نظر داریم پنج فیلم‌نامه مناسب را نیز برای تولید حمایت کنیم.

وی درباره محورهای این جشنواره نیز افزود: جشنواره صالح در محورهای سیره، نحوه شهادت امامزاده صالح (ع) و تاریخ ساخت بقعه مبارکه، کرامات حضرت، تحلیل توحید و امامت و رابطه آنها، برکات عبادات و توسلات برگزار می‌شود.

صانعی بابیان اینکه ما برای برپایی جشنواره بزرگ صالح بیش از ۴۰ جشنواره را مورد بررسی قرار دادیم، گفت: تاکنون جشنواره‌ای در این زمینه نداشتیم، به همین دلیل در نظر داریم فیلم‌سازان دینی را شناسایی و‌ حمایت کنیم. علاوه بر این، در این جشنواره، فیلم کوتاه و‌ مستندهایی که از سال ۹۰ تاکنون ساخته شدند، حتی اگر در جشنواره‌ای ارائه شده باشند هم می‌توانند در جشنواره بزرگ صالح شرکت کنند.

→ خواندن مطلب قبلی

ارتقای بهره‌وری رقبات با تعیین امین موقوفات

خواندن مطلب بعدی ←

تشرف ۱۷۶ خارجی به دین اسلام در امامزاده صالح (ع) تهران

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 9 =