حجت الاسلام والمسلمین خاموشی:
خداوند انسان‌های صاحب خرد را به تعقل درباره قرآن و دعوت به سوی آن فرا می‌خواند

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی در آیین افتتاحیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: خداوند انسان‌های صاحب خرد را به تعقل درباره قرآن و دعوت به سوی آن فرا می‌خواند و همان طور که قرآن برای همه قلب‌های بشر نازل شده است پیامبر (ص) هم از مقام والایش فرود آمد تا در فهم بشر قرار گیرد و بر قلب‌ها نور معارفش را متجلی ساخت تا همه انسان‌ها زبان جهان‌شمول او را دریابند.

به گزارش رسامدیا، آیین افتتاحیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دقایقی پیش با تلاوت سیدجواد حسینی قاری بین‌المللی قرآن آغاز شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه حضور دارند و برنامه به صورت زنده از شبکه و رادیو قرآن پخش می‌شود.

قرآن برای قلوب بشر نازل شده و خداوند آن را برای بندگان آسان ساخت

در این مراسم حجت‌الاسلام خاموشی طی سخنانی با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در ایام مبعث پیامبر (ص) گفت: خداوند انسان‌های صاحب خرد را به تعقل درباره قرآن دعوت و سوی آن فرا می‌خواند. امام علی فرمود: همان طور که قرآن برای همه قلب‌های بشر نازل شده است پیامبر (ص) هم از مقام والایش فرود آمد تا در فهم بشر قرار گیرد و بر قلب‌ها نور معارفش را متجلی ساخت تا همه انسان‌ها زبان جهان‌شمول او را دریابند. قرآن برای قلوب بشر نازل شده و خداوند آن را برای بندگان آسان ساخت

وی ادامه داد: خداوند از سویی قرآن را ذکر می‌داند و از سوی دیگر آن را دربردارنده ذکر می‌خواند. پیامبر (ص) را هم ذکر معرفی می‌کند زیرا ذکر در او تجسم یافته و او اخلاق و همه چیزش برگرفته از قرآن است.

پیامبر (ص) جسمی زمینی و قلب و روحی آسمانی دارد

خاموشی با اشاره به کلام امام صادق (ع) درباره پیامبر (ص) و قرآن کریم گفت: در کلام امام صادق (ع) پیامبر (ص) ذکر خداوند است و با قرآن برنامه‌های حیات طیبه و انسان را به سر منزل مقصود برساند. او بدنی زمینی و قلب و روح آسمانی دارد و شخصیت و روح او همان است که توان دریافت قول ثقیل را دارد و بر او وحی نازل می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: پیامبر (ص)  اگر چه ذکر است اما حامل ذکر یعنی قرآن هم هست و احکام الهی را به بشر نیازمند منعکس می‌کند و بر اساس آموزه‌های این کتاب مبین بین بندگان به حق قضاوت می‌کند.

قرآن نسخه شفا بخش دردهای بشر در طول زمان است

خاموشی قرآن را نسخه شفا بخش دردهای بشر در طول زمان دانست و گفت: خداوند انسان‌ها را به خاطر بی‌توجهی به قرآن ملامت می‌کند و پیامبر (ص) هم در قیامت از این مسئله شکایت دارد. قرآن را خداوند نازل کرده و پیامبر (ص) واسطه نزول است و برای مردم آمده است. او از میان مردم برگزیده و مبعوث شده است و برای رساندن این بیان برای مردم آمده است و بر این اساس باید پیامبری که منبع نور است با نور خود یعنی قرآن مردم را از ظلمت بیرون آورده و هدایت کند.

→ خواندن مطلب قبلی

آغاز آیین افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم

خواندن مطلب بعدی ←

قرآن را ویژه گروهی خاص تلقی نکنیم/ ضرورت ایجاد پلتفرم جهانی برای بازنمایی هنرهای قرآنی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 2 =