نگاه پژوهشی و مصور به بقاع متبرکه تهران در مجموعه «آستان آسمان»

مجموعه 5 جلدی «آستان آسمان» به کوشش رضا مختاری با نگاهی پژوهشی و به شکل مصور توسط «نشرشهر» منتشر شده و به معرفی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، امامزاده سید اسماعیل (ع)، امامزاده علی‌اکبر (ع) چیذر، امامزاده سید ناصرالدین (ع) و امامزاده صالح (ع) می‌پردازد.

به گزارش رسامدیا، جلد نخست این مجموعه در قالب 152 صفحه به معرفی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اختصاص دارد. کتاب معرفی امامزاده سید اسماعیل(ع) در 80 صفحه، معرفی امامزاده علی‌اکبر(ع) چیذر در 72 صفحه، معرفی امامزاده سید ناصرالدین(ع) در 80 صفحه و کتاب معرفی امامزاده صالح(ع) در 72 صفحه منتشر شده است.

جنبه‌هایی چون بررسی تاریخ اسلامی و نسب‌شناسی آن امامزاده، تطور و تغییر تاریخی آن بقعه درطول زمان، باورهایی درباره آن امامزاده‏ و نگاه گردشگری مذهبی به این فضاها ازجمله نکاتی است که در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است.

این کتاب شامل بخش‌های تاریخی، جغرافیایی، زیارت و آستان‌گردی است و چند تیم پژوهشی روی آن کار کرده‌اند و تلاش نویسنده این بوده که مجموعه برای عموم مخاطبان جذاب باشد و به این مجموعه به عنوان گنجی نگاه کرده که هر کسی بتواند از آن بهره‌مند شود و فارغ از همه اینها اثری باشد که منتج به یک اقدام زیارتی شود؛ یعنی این بعد را داشته باشد که اگر کسی آن را می‌خواند هم درخود کتاب به زیارت برود و هم منجر به زیارت واقعی شود.

این مجموعه در دو بسته با جلد شومیز به قیمت 72 هزار تومان و با جلد گالینگور به قیمت 107 هزار تومان در کتابفروشی‌ها در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

→ خواندن مطلب قبلی

تبیین مناقب و کرامات حضرت زهرا(س) در مجموعه سخن‌آرای 4

خواندن مطلب بعدی ←

سازمان اوقاف از امکانات فرهنگی و قرآنی برای ایجاد آرامش در جامعه بهره ببرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 1 =