تعیین تکلیف مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تا مردادماه

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به آخرین تغییر و تحولات برنامه های قرآنی این سازمان از تعیین تکلیف مسابقات بین‌المللی قرآن تا مرداد ماه خبر داد.

به گزارش رسامدیا، مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در مورد برگزاری مسابقات قرآن با توجه به وضعیت عمومی کشور، گفت: امسال مرحله شهرستانی را بر اساس چند شاخص تجمیع کردیم و در واقع در استان‌ها منطقه‌ای شده و ابلاغ شده است تا در زمان برگزاری مسابقات شهرستانی و استانی تجمعی وجود نداشته باشد و شرکت‌کننده صرفاً در زمان اجرای خود در سالن حضور داشته باشد. در مرحله استانی نیز با توجه به وضعیت استان تصمیم‌گیری خواهد شد، مسابقات ملی نیز تابع شرایط است و اگر مسابقات بین‌المللی برگزار شود، سراسری نیز برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: دو مکاتبه با وزارت بهداشت صورت گرفته و در هیچ یک به طور قطعی به لغو مسابقات اشاره نشده است. در آخرین نامه حتی پیشنهاد برگزاری مسابقات در آبان‌ماه ارائه شده است که در نهایت به برگزاری غیر حضوری و … توصیه شد. با توجه به شرایط موجود و اوج‌گیری مجدد کرونا در کشور، بعید است مسابقات بین‌المللی برگزار شود. ضمن اینکه تیم‌هایی برای بررسی گزینه‌های برگزاری و از جمله برگزاری غیر حضوری متمرکز شده است که البته نیاز به زیرساخت‌های زیادی دارد. تلاش می‌کنیم‌ تا برگزار شود، اما شرایط، بسیار تعیین‌کننده خواهد بود، ضمن اینکه به تنهایی تصمیم‌گیرنده نیستیم.

قره‌شیخلو با اشاره به اینکه به غیر از اردن، هیچ کشوری مسابقات بین‌المللی خود را لغو نکرده است، اظهار کرد: برگزاری مسابقات دارای اهداف فرهنگی است که اگر قرار باشد مسابقات برگزار شود و تجمعی نداشته باشیم، شور و حال خود را نخواهد داشت، امیدوار هستیم حداکثر در مردادماه، برگزاری مسابقات بین‌المللی تعیین تکلیف شود.

→ خواندن مطلب قبلی

1860 موقوفه درمانی در کشور فعالیت می‌کنند/ تأسیس سه مرکز دانش‌بنیان توسط سازمان اوقاف

خواندن مطلب بعدی ←

راه‌اندازی هزار مرکز افق تا پایان سال

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =